מועצה מקומית גדרה

דרכא רמון מציג מדעתון!

01/02/2018
דרכא רמון מציג מדעתון!
תיכון דרכא רמון
מציג מדעתון!

בשבוע הקודם החלו בתיכון דרכא רמון מסורת חדשה: מדעתון 


המדעתון הוא פרויקט בהשראת האקתון. במקור: פרויקט שבו מבוגרים וצעירים כאחד הרוצים ללמוד דברים חדשים וחשובים יוזמים מוצרים חדשים בתחומים שונים לצורך פתירת בעיות.

מדעתון דרכא רמון הראשון נמשך שש שעות מהבוקר ועד הצהריים.

המטרה שלו הייתה להעשיר את ידע התלמידים ולפתוח אותם להיבטים של מדע אשר לא חוו קודם לכן, ואיך זה נעשה? בבוקר של יום שלישי חולקו לעשר קבוצות של עד עשרים תלמידים מכל שכבת ח'. כל קבוצה לוותה בשני אנשי צוות: מורה למדעים ומורה נוסף או נוספת ובהנחייתם קיבלו משימה - לחשוב ולייצר מוצר אשר קשור למדע!

החברים בקבוצה ישבו, חשבו, התלהבו והעלו רעיונות ולאחר מכן יצאו לעבודה על המוצרים שתכננו. בסוף הוכרזו זוכים הצוות שיצר את המוצר המדעי היצירתי ביותר, תוך כדי הקפדה על עבודת צוות ועמידה בתנאים המקדימים.

מספר אייל: "התחלתי בתפקיד שולי בקבוצה אחת ולא כל כך נהניתי אבל כשהגיע החלק של עריכת העיתון המקוון, שצריך לעבוד על המחשב, לקחתי על זה אחריות וממש נהניתי! היינו בלחץ, עבדנו עד הרגע שהשופטות הגיעו, ואז הצגנו להן את העיתון והן התלהבו"

חמש שעות עבדו התלמידים על המוצר שלהם - עיתון מדעי מקוון- ומספרים "אספנו מידע באמצעות מחשבים ניידים והפלאפונים וכתבנו כתבות שאחר כך הוכנסו על ידי תלמידים אחרים לעיתון וירטואלי שאותו הצגנו בגאווה, כמו הקבוצות האחרות והמוצרים שלהן - לצוות השופטות בסוף היום. עצרנו רק פעמיים: לאכול פיצה ולשתות טרופיות ובהמשך לקנח עם קרמבואים".

כל הפעילות הובלה על ידי צוות מורות מדעים וכן, תלמידי כיתה י'3 והמחנך שלהם דודי אשר ניהלו את הקבוצות, צוות שכבת ח' מהיועצות דרך המחנכות והמורות המקצועיות - ליוו מבחינת תוכן וציוד, המנהלה תקתקה וכולם יחד אפשרו את היום הכיפי הזה!