מועצה מקומית גדרה

צעד נוסף במהפך הנגישות

19/10/2017
צעד נוסף במהפך הנגישות
הדרכה בנושא נגישות השירות לאנשים עם מוגבלויות


המועצה המקומית גדרה עוברת בשנתיים האחרונות מהפך בתחום הנגישות ביישוב. המהפך מתבטא בהנגשת מבני ציבור וחניות כולל בתי ספר וכיתות נגישות וכן, בהנגשת אירועים ופעילויות המתקיימים ביישוב - כך למשל, באירועים ביישוב ניתן לראות תרגום בשפת הסימנים, תרגום במלל על גבי מסך, מכשירי עזר לשמיעה, חניות נגישות, סדרנים, שירותים ודרכי גישה.

במסגרת מהפך הנגישות ביישוב, השבוע התקיימה הדרכה לכלל עובדי המועצה המקומית מכל האגפים הנותנים שירות פרונטאלי לתושב, עובדי מרכז אופק ומנהלי ומנהלות בתי הספר. ראש המועצה יואל גמליאל הגיע להדרכה וציין את חשיבות הנגישות ביישוב ואת המשאבים שמנתבים לצורך יישומו ברבדים השונים. כמו כן, ראש המועצה סקר את הפרויקטים שנעשו ביישוב במסגרת ההנגשה והודה לממונה הנגישות ביישוב, אמיר פישמן העוסק במסירות ובהתמדה ליישם את חוק הנגישות בגדרה.

כאמור, ההדרכה התקיימה השבוע ונעשתה בשיתוף נגישות ישראל ובפיקוח של נציב שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. במסגרת ההדרכה המשתתפים נחשפו לנכויות שונות ושמעו ממקור ראשון את הקשיים והאתגרים היום-יומיים העומדים בפניהם. זאת ועוד, הוסבר למשתתפים הקושי של ההחלטה לצאת מהבית בשל המורכבות להגיע למקומות שונים. במהלך ההדרכה הומחשה באמצעות סרטונים התחושה הקשה של אנשים עם מוגבלות אשר מרגישים שקופים. ההדרכה היתה פרקטית ושם הוסבר איך לתת לאנשים עם מוגבלויות שירות פרונטאלי מיטבי. ההדרכה נחלקה לשניים כאשר בחלק הראשון היתה שעה וחצי עיונית ושלוש שעות נוספות מעשיות.

במסגרת החלק המעשי היתה חלוקה לארבע תחנות שבהן הומחשו להם דרכי ההתמודדות עם מוגבלות - תחנה אחת המחישה את הקושי לעבור בדרך משובשת עם כסא גלגלים, תחנה נוספת היתה של לקויי ראיה, תחנה שלישית המחישה נכות גפיים עליונות ותחנה אחרונה שהמחישה לקות 
כל התחנות בחלק המעשי הועברו על ידי אנשים עם מוגבלויות.

הרבה דמעות והתרגשות נראו במהלך יום ההדרכה. בסופו של היום, העובדים קמו, מחאו כפיים והודו על הרצאה מאלפת. גם לאחר מכן עוד נשמעו קולות על ההשפעה העמוקה שהיתה להדרכה זו.


ממונה הנגישות אמיר פישמן: "מרגש לראות את התהליך וההפנמה של המשתתפים, את הרגשות העצומים שחוו ולקחו איתם הלאה. אני מודה לראש המועצה יואל גמליאל על ההשקעה בתחום הנגישות ועל האפשרות להכשיר את עובדי המועצה למתן שירות נגיש ומיטבי לכלל האוכלוסיה. כמו כן, אני מודה לכל השותפים להפקת הדרכה זו, נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, למנהלת מחלקת הרווחה, בת-חן קרני על העזרה בגיוס המשאבים, למנהלת מרכז אופק על האכסנייה ושיתוף הפעולה ולרינה קליר על העזרה בהפקת יום זה"