מועצה מקומית גדרה

שער רחוב הבילויים

08/05/2023
שער רחוב הבילויים

שער רחוב הבילויים

משדרגים את הכניסה לרחוב הבילויים ברוח המושבה

בהמשך לשימור אתרים, שדרוג מבנים ושדרוג הכניסות לגדרה בהתאם לאופיה של המושבה, בעוד כחצי שנה יקבל את פני הבאים לרחוב הבילויים "שער הבילויים" שישלים את הרחוב ההיסטורי

גדרה היא מושבה עם עבר מרתק ומורשת מפוארת אותה המועצה המקומית גדרה  משמרת באמצעות שימור אתרים ומבנים בהתאם לצביונה הכפרי של המושבה כמו גם שדרוג הכניסות לגדרה. 

בתוך כך, בשנים האחרונות בוצע שימור אתרי מורשת כגון צריף הבילויים, מוזיאון גדרה ובור הבילויים, שודרגה גינת רחל ההיסטורית ושופץ מבנה מוזיאון גדרה כולל הקמת מוזיאון פתוח לאורך הרחובות ההיסטוריים של גדרה וכן, הקמת "הקיר המספר" בכניסה לגדרה מרחוב בגן גוריון. כמו כן, שודרג רחוב הבילויים ההיסטורי בהתאם לרוח המושבה וכן, רחוב סברדלוב שמהווה המשך ישיר לרחוב הבילויים. 

כחלק משימור צביונה של גדרה אף שודרגו הכניסות לגדרה בהתאם למאפיינים של המושבה. כך ניתן לראות את הכניסות המרשימות המשקפות את אופיה הכפרי של גדרה בכניסה מרחוב ויצמן, בכניסה מרחוב בן גוריון ובכניסה מרחוב מנחם בגין. 

בהמשך לכך, מתבצעות עבודות לשדרוג הכניסה לגדרה מרחוב הבילויים. מדובר במבנה ברוח המושבה הוותיקה, כפי שהוקם בכניסות הקיימות, שיהווה ערך מוסף לכניסה לרחוב הבילויים ההיסטורי.

צפי לסיום עבודות הוא בעוד כחצי שנה.
תודה למינהל ההנדסה ולכל העוסקים במלאכה.