מועצה מקומית גדרה

שבוע הקיימות בבתי הספר

12/04/2018
שבוע הקיימות בבתי הספר

גדרה מושבה ירוקה - שבוע הקיימות בבתי הספר בגדרה

בתי הספר ציינו לאחרונה את שבוע הקיימות בשלל פעילויות שבהן למדו ולימדו על חשיבותה של הסביבה והשמירה עליה. היו גם כאלה שחתמו על אמנה ירוקה

בתי הספר בגדרה ציינו את "שבוע הקיימות" שבמהלכו עסקו בנושאים הקשורים לאיכות הסביבה, מיחזור, חתימה על אמנה סביבתית ועוד. הפרויקט הוא חלק מהלימוד בדבר חשיבותה של הסביבה, השמירה עליה והטיפוח שלה.

בבית הספר גוונים פתחו את השבוע בסדנאות בנייה בעץ בשימוש חוזר. התלמידים יצרו כיתת לימוד חדשה המבוסס כולה על חומרי פסולת. ביום צרכנות נבונה הפעילו תלמידי המועצה הירוקה את תלמידי בית הספר בהפסקה פעילה והתקיים שוק קח תן, כמיטב המסורת. ביום ים וחופים, תלמידי מצוינות העבירו שיעורים בנושא חיסכון במים וזאת בעקבות סיור מרתק  שאליו יצאו במהלך השבוע- סיור למרכז חקר ליונקים ימיים.

בבית הספר הבילויים, שנמצא השנה בשלבים האחרונים של תהליך הסמכה לבית ספר ירוק, עסקו התלמידים  בנושא זיהום אויר על היבטיו השונים. שבוע הקיימות נפתח בקבלת פנים חגיגית ומרשימה של תלמידי המועצה הירוקה לבאים בשערי בית הספר והמשיך בפעילות עניפה בהובלת המועצה הירוקה - הפסקה פעילה עם משחקים מפסלות, חלוקת טיפים לאורך כל השבוע וטקס מכובד בנושא זיהום אוויר והתחממות כדור הארץ ועוד.

בבית ספר פינס עסקו התלמידים בנושא  צרכנות נבונה,  פסולת ומשבר המים ואף הוסיפו נושא ייחודי- טבע מקומי !הכרות עם שטח פתוח ומיוחד ביופיו בקרבת בית הספר. ביום צרכנות נבונה הפעילו תלמידי המועצה הירוקה  את הכיתות במשחק חידות ותחנות של איגוד ערים בנושא פסולת, יצאו לסיום בשדה התרמוסים המקומי, ביקרו במרכז המבקרים של עמותת מחמל (חקר יונקים ימיים) והפעילו שוק ססגוני של "תן וקח".

בבית ספר קשת בגדרה הצטרפו השנה לחגיגות שבוע הקיימות במסגרת מתווה איגוד ערים. את השבוע הם פתחו בטקס של המועצה הירוקה לכלל תלמידי בית הספר, ובמהלך השבוע העבירו תלמידי המועצה הירוקה פעילות לכל הכיתות בנושא שמירה על הים והיכרות עם יונקים ימיים. כמו כן, התלמידים החליפו אביזרים בשוק קח תן ונהנו ממופע תיפוף ירוק. לסיום חתמו כולם – הצוות החינוכי והתלמידים על אמנה לשמירה על הסביבה.

באוהל שלום החל בחתימה על אמנה סביבתית וחלוקת מדבקות בשערי בית הספר. בהמשך היום התכנסו כלל התלמידים לטקס של תלמידי הוועדה הירוקה במהלך השבוע,  לימדו תלמידי המועצה הירוקה שיעורים בנושא קיימות, זיהום, חיסכון במים וצרכנות נבונה.  התלמידים נהנו מהפסקה פעילה בנושא מים ומסדנאות שימוש חוזר.