מועצה מקומית גדרה

מנהיגות בתיכון רמון

22/02/2018
מנהיגות בתיכון רמון

קפה דילמה בתיכון רמון: מגבשים בין כיתות המנהיגות 


תלמידי כיתות המדעים והמנהיגות בחטיבת הביניים של תיכון רמון בגדרה, החלו במיזם מיוחד שבו הם משתפים ביניהם ידע ומחליפים דעות תוך הפריה הדדית. המיזם, שנקרא "קפה דילמה", מתנהל כמו בית קפה שבו יש מלצרים וקהל לקוחות, והוא מופק על ידי תלמידי כיתת ט'3 בכל שנה 

תומר נדב, תלמיד כיתה ז'3 משתף: קפה דילמה' הינו מפגש לשיחה בין שלוש כיתות מדעים ומנהיגות בחטיבת הביניים. הוא עובד בצורה של בית קפה שבו תלמידי כיתת מדעים ומנהיגות משכבת ט' - הם המלצרים וגם המנחים של השיחה ותלמידי ז'3 וח'3 הם הקהל, ובמקום להגיש קפה ועוגה הגישו חטיפים מלוחים ומתוקים, פטל ו-דילמות.

שבוע לפני "פתיחת" בית הקפה מגיעים תלמידי כיתה ט'3 ומעבירים בין תלמידי ז'3 וח'3 סקר ובו רשימת נושאים אפשריים לשיחה. כל תלמיד בחר שלושה נושאים בהבטחה שישובץ לשולחן "בבית הקפה" שבו ידונו באחד מהנושאים שבחר. השיח האחרון שנבחר היה בנושא זכויות האדם, והתנהל בצורה מופתית ומעניינת. 

זו כבר שנה שלישית שפרויקט "קפה דילמה" מתקיים בבית הספר. היוזמים, שכיום לומדים בכיתה יא'3, נחלו הצלחה כל כך גדולה עד שהמיזם הפך למסורת. הוא יוצר גיבוש, ומאפשר לכ-90 תלמידים לנהל דיונים סוערים וממוקדים אודות זכויות ומוסר. "קפה דילמה של כיתה ט'3 הינו מיזם מדהים ומעניין אשר נתן לי רצון לעשות זאת עוד כשנתיים כאשר אני אהיה בכיתה ט'3"