מועצה מקומית גדרה

פרס ניהול תקין

18/01/2018
פרס ניהול תקין

לראשונה בתולדותיה - גדרה זכתה בפרס ניהול תקין

בישיבה מועצה מיוחדת הוענקו תעודות הוקרה לנבחרי הציבור ולעובדי המועצה ונחשפו הנתונים הכלכליים שהובילו את מועצת גדרה לקבל, לראשונה בתולדותיה את פרס שר הפנים לניהול תקין, בגין שיפור פיננסי יוצא דופן. 

נבחרי הציבור ומנהלי המחלקות במועצה המקומית גדרה קיבלו ביום ראשון תעודות הוקרה על עבודתם המאומצת, שהביאה לראשונה בתולדות המושבה לתעודה מטעם משרד הפנים על ניהול תקין. בישיבת מועצה חגיגית, נחשפו הנתונים והפרמטרים שהובילו לתעודה היוקרתית, ובהם העובדה שלגדרה אין גירעון שוטף. "בתשע השנים האחרונות הפחתנו את הגירעון המצטבר באופן משמעותי מלמעלה מ- 40% מהתקציב השוטף לפחות מ- 15%. מדובר בהפחתה דרמטית של כ-65%", אמר הגזבר, דוד יהלומי.

ראש המועצה יחד עם מנכ"ל המועצה, העניקו למנהלי המחלקות תעודות הוקרה וסיפרו על תרומתו של כל אחד מהם להישג. 

בישיבה, גזבר המועצה דוד יהלומי, נתן סקירה על תהליך העבודה והדרך שעשתה המועצה עד לקבלת הפרס. כך, למשך, נחשף כי רק 29 מועצות מקומיות (מתוך 125) זכו בפרס הניהול התקין – ובהן גדרה. במשך עשור צומצם הגירעון המצטבר של המועצה, כשבמקביל זינק התקציב שעומד כיום על 148 מיליון שקלים. "אנו מתנהלים ללא גירעונות שוטפים", אמר יהלומי. "שכר העובדים במועצה הוא רק  30% מסך התקציב, נתון שהוא אחד מהנמוכים ביותר בקרב הרשויות המקומיות בישראל, דבר שמעיד על התנהלות מאד יעילה של המועצה. אחוז הגביה השוטף עומד על 94.5%, מהגבוהים ביותר בקרב הרשויות בישראל. "

בתום סקירתו של הגזבר, פורטו המהלכים הפיננסיים האסטרטגיים שהמועצה ביצעה בשנים האחרונות וביניהן: ביטול מוחלט של ההסתייגויות בדוחות הכספיים, יצירת גידול משמעותי בהיקף של כ- 70% במענק האיזון, החלפת כל תאורת הרחובות בתאורת לדים, הקמת וועדה מקומית לתכנון ובניה וכן מהלכים נוספים שקצרה היריעה מלפרט אותם.

"למדנו את המערכת התקציבית היטב וכיצד היא מתנהלת, ואני יכול להגיד שאנחנו עומדים ביעדים, הפכנו ליעד אטרקטיבי למגורים, ומערכת החינוך שלנו מביאה תוצאות מצוינות", אמר ראש המועצה. "כל זה לא היה קורה אם לצוות המנצח של המועצה לא היו שותפים כמו העובדים שלנו וכולם רואים זאת בשטח".

גדרה זוכת פרס ניהול תקין. פרס שר הפנים לניהול תקין ברשויות המקומיות