מועצה מקומית גדרה

חגיגה דמוקרטית ב"רעות"

16/11/2017
חגיגה דמוקרטית ב"רעות"
החגיגה הדמוקרטית של בית ספר רעות בגדרה

שירים, מצע בחירות, סטיקרים וכרזות. בבית הספר רעות במושבה בחרו יו"ר למועצת תלמידים באווירה דמוקרטית מרשימה. תומר תשובה, תלמיד כיתה ו', הוא היו"ר החדש. ראש המועצה יואל גמליאל: "מברך את המנצח ושמח על האווירה הדמוקרטית"

תומר תשובה, תלמיד כיתה ו' בבית ספר רעות בגדרה, נבחר ליו"ר מועצת התלמידים בבחירות דמוקרטיות שנערכו בצורה מופתית. 

בחירות בבית ספר הן תמיד אירוע ססגוני, וגם הפעם נרשמה היענות נרחבת. בחודש שעבר נערכו בחירות מקדימות למועצת התלמידים, שבהן נבחרו שני נציגים מכל כיתה משכבות א' עד ו'. לאחר הבחירות, התפנו בשבוע שעבר התלמידים לבחירות מי שיעמוד בכל המועצה כולה. 

בשבוע שקדם למועד הבחירות התקיימה בבית הספר ובכיתות בפרט תעמולת בחירות. התלמידים נחשפו למושגים הקשורים בהליך בחירות דמוקרטי כמו מועמד, תעמולה, דמוקרטיה, מצע ועוד.
המתמודדים לתפקיד היו"ר כתבו מצע שבו הקפידו שלא להבטיח דברים שאין ביכולתם לקיים. 

המועמדים הקריאו את המצע שלהם בפני התלמידים, כדי שיוכלו להתרשם ולקבל החלטה מושכלת. במהלך התעמולה, המתמודדים חילקו סטיקרים, כתבו כרזות, חיברו שירים וכל זאת במטרה לשכנע כמה שיותר תלמידים לבחור בהם. 

בניגוד לשיטת הקלפיות, הבחירות בבית הספר רעות נערכו בשיטת שאלון ממוחשב בכיתות, כך שבסופו של היום החגיגי אפשר היה להכריז על זהות המנצח.  

ראש המועצה יואל גמליאל: "אני מברך את המנצח, ושמח על האווירה הדמוקרטית שנתנה לתלמידים את האפשרות לבחור בצורה מושכלת אחרי קמפיינים מרשימים".