מועצה מקומית גדרה

מרכינים ראש

09/11/2017
מרכינים ראש
מרכינים ראש:

זוכרים אותך, חבר: מאות בני נוער מגדרה בעצרות זיכרון ליצחק רבין

משלחת של תנועות הנוער השתתפה האירוע במרכזי בכיכר רבין לזכר ראש הממשלה לשעבר שנרצח לפני 22 שנה. במרכז אופק ניהלו מעגלי שיח והקריאו קטעים מהערב הנורא 

 
מאות בני נוער מגדרה ציינו השבוע את יום הזיכרון ה-22 להירצחו של ראש הממשלה העשירי של מדינת ישראל יצחק רבין, שנרצח ב-4 בנובמבר 1995 על ידי יגאל עמיר. בני הנוער נשאו דברים לזכרו של רבין, הדליקו נרות ושרו שירים. 

נוסף על הפעילות במושבה, השתתפה משלחת של מועצת הנוער ותנועות הנוער מגדרה ובהן מכבי צעיר, הנוער העובד והלומד, הצופים ועוד באסיפה הישראלית, תחת הסיסמא: "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה".

בגדרה ציינו את יום הזכרון בשורה של טקסים ואירועים במוסדות החינוך ביישוב, ובהם השתתפו גם כאלה שעוד לא נולדו כשהרצח התרחש. במרכז אופק התקיימה עצרת הנוער המסורתית בהובלת מחלקת הנוער גדרה. האירוע  נפתח במעגלי שיח ברחבת הכניסה בהשתתפות חניכי תנועות הנוער וקבוצות המנהיגות הפועלות ביישוב. במשך שעה דנו בני הנוער בנושאי דמוקרטיה ואחר כך התכנסו באולם לטקס מרגש במעמד ראש המועצה יואל גמליאל, מנהלת מחלקת הנוער חגית אמסלם ומנהלת מחלקת החינוך ענת קוך. את הטקס הנחתה חברת מועצת הנוער אופיר משה והוא כלל קטעי ארכיון מאותו ערב נורא שבו נרצח רבין. דורין הררי, יובל כהן ורועי סהר, הנעימו בשירה.