מועצה מקומית גדרה

סיפורים לדור העתיד

29/08/2022
סיפורים לדור העתיד
לשמור את הסיפורים לדור העתיד

קורס הכשרת שגרירי זיכרון השואה יתקיים בגדרה

מיזם הכשרת שגרירי זיכרון לסיפורי השואה ייפתח בחודשים הקרובים בגדרה.
ראש המועצה, יואל גמליאל: " לכל אזרח בישראל חובה מוסרית וערכית לשמור על סיפורי הזכרון לשואה ולגבורה ולהנחיל אותם לדורות העתיד. "

המיזם החברתי "בגוף ראשון", המכשיר שגרירי זיכרון לסיפורי השואה והגבורה, ייפתח בחודשים הקרובים בגדרה.
העמותה, שהוקמה על ידי בן לניצול שואה, דודי רונן, מקיימת את הקורס כבר מספר שנים, והשנה צפוי להתחיל גם בגדרה, בסיוע תקצוב של המועצה המקומית.
המיזם מלמד בני משפחה, דור שני ושלישי, ואנשים ללא זיקה משפחתית לספר את סיפורי הגבורה של ניצולי השואה בגוף ראשון, כך שהסיפור מועבר למאזינים כפי מי שעבר אותו, הגורם למרצה וגם למאזינים להתחבר בצורה יותר מעמיקה ואישית.
מדובר בקורס של 9 מפגשים, המתקיים במודל "כיתת אומן" על ידי אנשי מקצוע בכירים בתחומם – תחקירנים, כותבים, מאמנים ושחקנים, כמו תומר שרון ואסתי זקהיים.
במסגרת הקורס התלמידים ילמדו לבצע תחקיר, לאסוף עדויות, לכתוב ולערוך את הסיפור, שבסופו – יוכלו להציג אותו לקהל הרחב, ובכך לשמור את הסיפור לדורות הבאים. בוגרי הקורס יזכו בליווי וסיוע בשיבוצים, בטקסים ומפגשים בקהילה.
הקורס יתחיל ב-24.10 ויתקיים בימי ב', 18:00-21:00 במרכז אופק, במחיר מסובסד על ידי המועצה לתושבי המושבה, של 600 ₪

ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל: "לעולם לא נשכח. לכל אזרח בישראל חובה מוסרית וערכית לשמור על סיפורי הזכרון לשואה ולגבורה ולהנחיל אותם לדורות העתיד. כבוד הוא לי לסייע ליוזמה חשובה שכזאת. אני רוצה לשבח את דודי רונן, שמקדם יוזמה חשובה זו ולהודות לכל העוסקים במלאכה "