מועצה מקומית גדרה

מהפכת החשמל של גדרה

23/12/2021
מהפכת החשמל של גדרה

מהפכת החשמל של גדרה: בדרך לחיסכון של כמיליון שקלים בשנה

בשנה האחרונה מתחוללת על גגות גדרה מהפכה של ממש: פרויקט נרחב להתקנה של מערכות סולאריות פוטו וולטאיות לייצור עצמי של "חשמל ירוק". יואל גמליאל ראש המועצה: "ממשיכים במגמה לשפר את איכות החיים של התושבים ולשמור על הסביבה"

בשנה האחרונה מתחוללת על גגות גדרה מהפכה של ממש: פרויקט נרחב להתקנה של מערכות סולריות פוטו וולטאיות לייצור חשמל באמצעות קרינת השמש ובהספק כולל של 1.5 מגה וואט.

מדובר ביוזמה של המועצה, בראשות יואל גמליאל ובהובלת מנהל מחלקת התפעול יהודה שמדג'ה, במסגרתה נבחרו 19 מבני ציבור ומבני חינוך ברחבי היישוב.

בבית הספר רעות ובמרכז אופק כבר הותקנו מערכות הממתינות לחיבור לרשת החשמל ומערכות נוספות הנמצאות בשלבי הקמה בבניין המועצה, בבתי הספר שלהבות, גוונים ובמקומות נוספים ברחבי גדרה.

ההערכה להשלמת הפרויקט כולו היא כשנה כאשר לאחר החיבור לחברת החשמל מועצת גדרה תייצר בעצמה את החשמל בו היא משתמשת ותפסיק לצרוך אותו מחברת החשמל. כך גם ייפסקו תשלומי חשבונות החשמל – צעד שיביא לחיסכון של כמיליון שקלים בשנה.

ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל: "אנו ממשיכים ללא הפסקה בצעדים שונים לשיפור איכות החיים של תושבי המושבה ולניצול המשאבים לשמירה על הסביבה. אני מודה לאגף התפעול ולכל העוסקים במלאכה".