מועצה מקומית גדרה

שימור במוזיאון

20/01/2021
שימור במוזיאון

עבודות שימור במוזיאון בגדרה


בימים אלה החלו עבודות שימור בחזיתות מוזיאון גדרה, בית מינץ, לצד אלמנטים נוספים שנשחקו עם השנים וכן, עבודות נגישות בבית כנסת ישורון הוותיק תוך הקפדה על שימור המבנה

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "לאחר עבודות ההנגשה שעשינו במקום בשנה שעברה על מנת שכל תושב ומבקר במושבה יוכל לבקר במקום, טבעי כי השלב הבא יהיה להקנות למקום את המראה הנכון והטבעי שלו"

מינהל ההנדסה במועצה המקומית גדרה, בשיתוף המועצה לשימור אתרים, מבצעת בימים אלה עבודות שימור ב"בית מינץ", המוזיאון לתולדות גדרה. מוזיאון גדרה, הידוע גם בשם "בית מינץ" ו"בית העם" יושב במבנה עתיק שהוקם בשנת 1924. בשנת 2018 מוזיאון גדרה והבילויים נחנך מחדש לאחר שעבר עבודות שימור ושידרוג הכוללות תצוגות מרשימות של עברה ומורשתה של גדרה. בימים אלה, כאמור, ממשיכים את שימור המוזיאון כאשר ההתמקדות היא בשימור חזיתות המבנה והמדרגות לצד אלמנטים נוספים שנשחקו. 

זאת ועוד, בימים אלה מינהל ההנדסה במועצה החל בעבודות נגישות בבית כנסת ישורון הוותיק תוך הקפדה על שימורו. בית כנסת ישורון הינו בית הכנסת הוותיק בגדרה הממוקם ברחוב הבילויים, מבנה היסטורי שהוא חלק משמעותי מסיפורה של המושבה. 

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "'גדרה הינה מושבה וותיקה עם מורשת ענפה והיסטוריה מרתקת. בשנים האחרונות אנו פועלים לשימור מבנים ובתוך כך בוצעו עבודות שימור בצריף הבילויים, בבית הכנסת ישורון, בגינת רחל, בבית הספר הראשון ובמגדל המים. כמו כן, אנו פועלים לספר את סיפורה של גדרה באמצעים שונים כמו המוזיאון הפתוח, הקיר המספר, תצוגה חדשנית המשלבת מוצגים היסטוריים מרתקים במוזיאון גדרה ועוד. שימור חזיתות בית מינץ הינו המשך לשימור שנעשה בשנים האחרונות. נמשיך לפעול ולשמר את העבר תוך מבט אל העתיד. תודה לכל השותפים לפרוייקט חשוב וערכי זה – למועצה לשימור אתרים, למינהל ההנדסה ולכל העוסקים במלאכה"