מועצה מקומית גדרה

למען אזרחים וותיקים

09/11/2020
למען אזרחים וותיקים

המועצה המקומית גדרה למען אזרחים וותיקים


מרכז אופק והמועצה המקומית גדרה פעלו לטובת הצבת שלוש ניידות מיצוי זכויות לאזרחים וותיקים בשפות רוסית, אמהרית ועברית מטעם המשרד לשוויון חברתי לקבלת מידע, ליווי והדרכה 

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: " אני שמח על האפשרות להנגיש את המידע בשלוש שפות לתושבים הוותיקים על מנת לסייע להם למצות את זכויותיהם"


ניידת מיצוי הזכויות, המופעלת על ידי המשרד לשוויון חברתי, הינה ניידת המיועדת לאזרחים וותיקים לקבלת מידע, ליווי, הדרכה וסיוע בדרכים שונות על מנת למצות את זכויותיהם. בניידת נמצא צוות מקצועי ומיומן המעניק להם את השירות ללא עלות. מטרות הניידת לבירור הזכויות, בנוסף להענקת מידע, ליווי והדרכה לאזרחים הוותיקים, הן סיוע במימוש זכויות מול גורמים ומוסדות שונים כמו ביטוח לאומי, סיוע במילוי של טפסים שונים, הגעה לאזרחים ותיקים סיעודיים המרותקים לביתם, הנגשת המידע ועוד. 

לגדרה יגיעו שלוש ניידות כאשר כל ניידת תעניק את השירות בשפה אחרת. הניידות יפעלו במועדים באים: ניידת בשפה הרוסית תפעל ביום רביעי 25.11 סמוך למקבץ הדיור ברחוב בן-גוריון. ניידת בשפה האמהרית תפעל ביום חמישי 26.11 בסמוך לרחוב שפירא. ניידת בשפה העברית תפעל ביום ראשון 29.11 במרכז גוזלן. שעות פעילות הניידות בתאריכים אלה תפעל בשעות 9:00 ל-13:00. הניידות יפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "אני שמח על האפשרות להנגיש את המידע בשלוש שפות לתושבים הוותיקים על מנת לסייע להם למצות את זכויותיהם. בניידות מיצוי הזכויות צוות מקצועי המעניק שירות אישי ומספק מידע אודות שירותים, זכויות, הטבות וכן, מסייע במגוון נושאים. תודה לכל השותפים לעשייה. גדרה מובילה באיכות חיים".