מועצה מקומית גדרה

מבצע לעיקור וסירוס חתולי רחוב בגדרה

15/09/2020
מבצע לעיקור וסירוס חתולי רחוב בגדרה
מבצע לעיקור וסירוס חתולי רחוב ברחבי המועצה המקומית גדרה
ממשיך לשנת 2020-2021

בימים אלו המועצה המקומית גדרה יוצאת שוב, זו השנה השישית, במבצע נרחב לעיקור חתולי רחוב. 
ברחבי המועצה המקומית גדרה, כבכל היישובים בארץ, מסתובבים חתולים המשוטטים בין הבתים, החצרות, החנויות, גני הילדים וכל מקום בו יש סיכוי למצוא מזון. 
רבים מאיתנו רואים, ערים ואף לוקחים חלק בטיפול בחתולי רחוב אלו, מי מאיתנו שדואג שבימים החמים יהיו להם מים זמינים לשתות, מי שמאכיל אותם, ומי שאף דואג לקחת אותם לטיפול הרפואי בשעת הצורך או להתקשר אלינו, השירותים הווטרינרים של המועצה.
מי שבאמת דואג לחתולים הללו חייב לקחת בחשבון כי חתולי הרחוב הולכים ומתרבים בקצב מעורר דאגה.
חתולה אחת יכולה להמליט מדי שנה עשרות גורים ולהקים שלוש דורות בתוך זמן קצר ואל נשכח את יכולתם של גוריה להתרבות אף הם.
כך, על פי חישוב מתמטי פשוט, מגלים שתוך שנתיים חתולה אחת יכולה להיות "אחראית" לכ-300 חתולי רחוב החיים בתנאים לא תנאים של רעב, מחלות, מריבות על טריטוריה "טובה" עם אוכל או מקום מחסה והימצאות בסכנה תמידית של פציעות, תאונות, הידבקות ממחלות ועוד. 

כל אחד מאיתנו יכול לגלות אחריות ולפעול למניעת הגידול הבלתי מבוקר באוכלוסיית חתולי הרחוב!
עיקור או סירוס של חתולי רחוב היא הדרך היעילה ביותר לצמצום ובקרה על גודל אוכלוסיית חתולי הרחוב ומניעת מטרדים רבים הנובעים ממנה. 
מדובר בניתוח פשוט, ללא כאבים מיוחדים ועם שורה של יתרונות אשר בראשם: שמירה על בריאות החתולים. 

אי לכך המועצה מקומית גדרה בשיתוף עם משרד החקלאות, הקצתה תקציב מיוחד לעיקור וסירוס של כ-200 חתולי רחוב המתחיל מחדש בימים אלו ממש.

אוהבים ודואגים לחתולים שהספקתם להתרגל אליהם בסביבה? אל דאגה... 
גם אנחנו. החתולים אשר ייאספו, יעוקרו או יסורסו, יחוסנו נגד כלבת ובמידה וימצאו להם בעיות רפואיות נוספות הם יטופלו. כל החתולים יוחזרו, לאחר 24 שעות, למקום ממנו נלקחו. כל חתול מעוקר ומחוסן יסומן על ידי קטימת קצה אוזנו השמאלית- כך שניתן יהיה לזהותו בעתיד.

אנו רואים בכם שותפים מלאים למבצע לכן כל תושב אשר מאכיל ומטפל בחתולים מוזמן ליצור עמנו קשר ולתאם איסוף החתולים למבצע.

לפניות ובקשות לעיקור חתולים ניתן להתקשר למוקד המועצה (106) בטלפון 1-800-200-583 או ישירות למחלקה לשירותים וטרינריים במייל Veterinar@gedera.muni.il עד לתאריך 15/10/2020.
המחלקה הוטרינרית על פי שיקוליה תבצע סינון של הפניות עם עדיפות ללכידת וניתוח חתולי רחוב המואכלים בפינות האכלה בהן יש מספר חתולים גבוה וצפיפות.