מועצה מקומית גדרה

גביע ההשראה

11/02/2020
גביע ההשראה
גביע ההשראה, לקבוצת הרובוטיקה של גדרה מטעם ארגון FIRST 

נבחרת הרובוטיקה מביה"ס הבילויים בגדרה הרשימה את שופטי התחרות וזכתה לשבחים רבים על פועלה בכל התחומים. על כך קיבלו תלמידי הקבוצה את גביע "ההשראה" על היותה הבולטת בפעילות תוך ביטוי נחישות, עקביות והפגנת כבוד הדדי בין חבריה. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "התלמידים הצעירים של גדרה יוזמים רעיונות שנוגעים לאיכות החיים שלנו ולבטיחות בדרכים"

נבחרת הרובוטיקה של בי"ס הבילויים, "הבילובוטים", השתתפה בשבוע שעבר בתחרות הרובוטיקה של תוכנית ה FLL  של FIRST ישראל, בראשותו של האלוף במיל' אביהו בן נון, לעונת 2020 תחת הנושא -  "CITY SHAPER". הנבחרת מונה 10 תלמידים ותלמידות מכיתות ה'-ו' והיא היחידה מבין בתי הספר היסודיים במושבה שהתמודדה השנה בתחרות. 

במועצה המקומית גדרה הדגישו כי הקבוצה עברה כברת דרך ארוכה בחודשים האחרונים מאז תחילת העונה במהלכה ביצעו הילדים עבודת חקר מעמיקה ליזמות וניהול פרויקט בנושא מדרכות חכמות מעולם "האינטרנט של הדברים" בשיתוף פעולה עם חברת מוטורולה שייעצה לילדים בתחום המקצועי.
הילדים הציגו בפני שופטי התחרות  דגם "אבטיפוס" של המדרכות ואף סיפרו שראש מועצת גדרה, יואל גמליאל, הזמין אותם לקיים פיילוט ממשי בגדרה על מנת לבחון את השימוש בפרויקט "מדרכה חכמה" ותרומתו לבטיחות ילדי גדרה בעת חציית כבישים. 

הילדים למדו במהלך השנה לבנות רובוטים משימתיים של "לגו הנדסי" , לתכנת ולבנות 
אלגוריתמיקה לביצוע משימות הרובוטים, תפעול תקלות  ועוד. בתחרות הרובוטיקה הילדים הצליחו לבצע את כל משימות הרובוט שתכננו בזמן שהוקצב וזכו על כך ב 295.

בתחום "ערכי הליבה" של FLL הילדים הציגו בפני השופטים את כל הפעילויות הערכיות שקיימו, כמו פעילות 
יצירה עם קשישים, סיוע ומפגשים עם קבוצות אחרות, יברור הפעילות עם ילדי בית הספר ובעיקר את 
החוויה הקבוצתית והשינוי שהם בעצמם עברו במהלך העונה.

הנבחרת הרשימה את שופטי התחרות וזכתה לשבחים רבים על פועלם בכל התחומים. על כך החליטו 
השופטים להעניק לנבחרת את גביע "ההשראה" המוענק לקבוצה הבולטת בפעילות נחושה ועקבית תוך 
הפגנת כבוד הדדי בין כל חברי הקבוצה.

את ילדי הנבחרת אימן והוביל המנטור גל לוי, מהנדס אלקטרוניקה בעל תואר שני במינהל עסקים ויזמות.
זו השנה השנייה בה מוביל גל קבוצת FLL מטעם בי"ס הבילויים והשנה כאמור זכתה הקבוצה לראשונה בגביע. בשנה זו הצטרפה גם הגב' אנה יעקובסון למאמץ ועזרה רבות בהכנת הקבוצה לתחרות ביחד עם הורים נוספים של ילדי הקבוצה. את הקבוצה והגעתה לתחרות קידמו מנהלת בית הספר, גב' שלהבת בני ובעזרת רכזת רובוטיקה בבית הספר, גב' איריס לוי.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "התלמידים והתלמידות שלנו בגדרה יוזמים רעיונות שנוגעים לאיכות החיים שלנו ולשמירה על הבטיחות בדרכים. אני מברך אותם, את ההורים השותפים ואת הסגל החינוכי על הייצוג המכובד בתחרות ועל הזכייה בגביע. ישר כוח והצלחה בהמשך!".