מועצה מקומית גדרה

חידון הספריות ארצי

11/02/2020
חידון הספריות ארצי
תלמידי כיתות ד' – מוזמנים להצטרף לחידון הספריות ארצי 

תלמידי כיתות ד', היכונו לחידון הספריות הארצי ! ספריית גדרה בשיתוף אגף החינוך לוקחת חלק בחידון שיעסוק בסדרת ספריה של גלילה רון פדר- "מנהרת הזמן" והשלב הראשון יתקיים בעוד שבועיים. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "הרחבת אופקים והעשרת התלמידים מתחילה בקריאת ספרים"

הסופרת גלילה רון-פדר חוגגת השנה את הולדתה ה-70 וזו בהחלט סיבה טובה לחידון בנושא סדרת הספרים האהובה פרי עטה הנקראת "מנהרת הזמן". לפיכך, איגוד מנהלי הספריות הציבוריות יקיים לראשונה את החידון הארצי על ספרי "מנהרת הזמן" בשלושה שלבים בחודשים הקרובים. ליוזמה שותף אגף החינוך ומנהלי בתי הספר בגדרה.
מנהלת הספרייה בגדרה, גב' ליאת חתוכה, אמרה כי התלמידים נדרשים לקרוא בשלב הראשון חמישה ספרים מהסדרה.
 
השלב הראשון, הוא שלב רבע גמר, יתקיים בתאריך 16/2/20 יום א' בבתי הספר. התלמידים יכולים להגיע לספריה ולשאול את הספרים הבאים: "ירושלים במצור", "הגדוד העברי", "מרד גטו ורשה", "מלך היהודים", "מבצע משה". 
לדברי ליאת חתוכה, מנהלת הספריה, למי שיש מנוי כמובן ולמי שאין- ניתן להנפיק כרטיס קורא בעבור 10 שקלים בלבד". עוד לדבריה, בשלב הראשון יתקיים חידון בכתב בבית הספר כאשר את כל השאלות כתבה הסופרת עצמה גלילה רון פדר. כל מי שיידע לענות נכון על כל השאלות יעלה לשלב השני.

שלב שני- חצי גמר- יתקיים בתאריך  15/3/20 יום א'– יתקיים בספריה. בשלב זה יבחרו שני נציגים שישתתפו בגמר ויהיו נציגי גדרה. בשלב זה יתחרו על 8 ספרים מהסדרה: חמישה ספרים שהיו בשלב הראשון ובנוסף הספרים "מבצע חומה ומגדל" , "איחוד ירושלים" ו"משפט דרייפוס".

שלב שלישי- גמר- יתקיים בתאריך – 3/5/20 יום א' - יתקיים בראשל"צ בשעות אחה"צ. בשלב זה יתחרו על 10 ספרים מתוך הסדרה שנבחרו לחידון. בנוסף לספרים משלב ראשון ושני יתווספו הספרים: "הצנחנית הנועזת" ו"מסע המושבות".
ליאת הודתה לסופרת גלילה רון-פדר על כתיבת השאלות, הסיוע והתמיכה בחידון לאורך כל הדרך ולסופרת נירה הראל, שמסייעת בפרסום פרטי החידון באתר "דף-דף" שבניהולה.
"אני קוראת לתלמידים להשתתף בחידון, להשאיל ספרים ולגלות את הידע שלהם בסדרת הספרים המקסימה", אמרה ליאת.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "אני מברך על היוזמה לקיים את החידון גם בגדרה. הרחבת אופקים והעשרת התלמידים מתחילה בקריאת ספרים".