מועצה מקומית גדרה

בעקבות הפלאפל של "דוגו"

23/01/2020
בעקבות הפלאפל של "דוגו"

תלמידי דרכא רמון בעקבות הפלאפל של "דוגו"


תלמידי דרכא רמון ציינו את יום ה-18 בינואר בקניית פלאפל בעקבות ניצול השואה "דוגו", שמציין את תאריך זה באכילת פלאפל דווקא ביום זה- בו צעד בשנת 1945 במצעד מוות באושוויץ. 
חלק מההכנסות יועברו לרווחתם של ניצולי שואה נזקקים. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "מברך על הפעילות הערכית אותה יזמו תלמידי בית הספר"

עבור ניצול השואה דוד ליטנר, המכונה "דוגו", התאריך 18 בינואר הוא סמלי מאוד: ב-18 בינואר 1945 צעד במצעד המוות מאושוויץ בירקנאו. על כך אמר לאחרונה :"אמא שלי תמיד סיפרה לי כמה שטוב בישראל, שם הבולקע (לחמניה ביידיש) גדלים על העצים...והנה אני מגיע לשוק מחנה יהודה ואני שומע את הרשרוש של השמן הרותח ובתוכו הכדורים האדומים ששוחים להם בשמן. הרגשתי באותו הרגע שאמא שלי אומרת לי:  'דורל, מה שאמרתי לך על הבולקע שגדלים על העצים בירושלים- כאן זה נקרא פלאפל'".

מאז אותו יום, "דוגו" הולך כל שנה, ב-18 בינואר, לאכול פלאפל עם משפחתו המורחבת- אשתו נכדיו וניניו כאשר אליהם מצטרפים רבים.

בעקבות הסיפור מעורר ההשראה הזה, קיימו זו השנה השנייה תלמידי בית הספר דרכא רמון בגדרה יום למכירת פלאפל לתלמידים ולסגל המורים. דוכן "פלאפל קריטי" הוצב בבית הספר והתלמידים והמורים נהנו ממנה או חצי מנה לציון יום 18 בינואר, כאשר למכירה היה גם צד ערכי: חלק מההכנסות יועברו לרווחתם של ניצולי שואה נזקקים.

התגובות היו נלהבות מאוד וההיענות במכירה היתה גדולה, ציינו בבית הספר.
ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל, אמר כי הוא מברך על הפעילות הערכית אותה יזמו תלמידי בית הספר אשר בה כולם לוקחים חלק.