מועצה מקומית גדרה

פרויקט "סרט נע" מגיע לגדרה

02/01/2020
פרויקט "סרט נע" מגיע לגדרה

פרויקט "סרט נע" מגיע לגדרה

תושבי גדרה מוזמנים לצפות בסרטים ישראלים חדשים בעלות של 20 שקל בלבד שיוקרנו באולם בביה"ס רמון. מדובר בפרויקט "סרט נע" שמנגיש את הסרטים לפריפריה בעידוד האקדמיה לקולנוע ומפעל הפיס

פרויקט סרט נע הוא משותף למפעל הפיס והאקדמיה לקולנוע וטלוויזיה. לפני כשנתיים התקיים הפיילוט במושבה, בו הוקרנו מספר סרטים אשר משכו כמות מכובדת של תושבים וצעירים לצפיה בסרטים, ביניהם הסרטים "הבלתי רשמיים" עם שולי רנד ויעקב כהן, הקרנת טרום בכורה לסרט "גאולה" ועוד. המיזם הגיע לגדרה הודות לתושב גדרה, מוש דנון, אשר שימש כיו"ר האקדמיה לקולנוע ולטלויזיה.

לאור הצלחת המיזם, הפרויקט ימשיך כעת ב-2020 עם הקרנתם של שבעה סרטים ישראליים בקהילה. "המטרה היא הנגשת סרטים לפריפריה, כאשר הסרטים יוקרנו אחת לחודש באולם התרבות בביה"ס 'רמון' בעלות של 20 שקלים", אמר שמוליק איליה, רכז ילדים ונוער במושבה. 

מה מיוחד בהקרנות הסרטים הללו ?

"כל סרט שיוקרן מלווה גם בשיחה עם יוצרי הסרט או השחקנים, שיתארחו בגדרה. בסרט הראשון שיוקרן בשבוע הבא, למשל, יתארחו כוכבי הסרט 'קולות רקע' ולדימיר פרידמן ומריה בלקין. הסרט היה מועמד לפרס אופיר". את המיזם מוביל איליה יחד עם מנהלת מרכז אופק ליאת והב בן גל וחגית אמסלם מנהלת אגף ילדים נוער וקהילה.

הסרט הראשון בסדרה, "קולות רקע", יוקרן ב-9.1.20 בשעה 20:00 בערב. מדובר בהקרנת טרום בכורה חגיגי, המגולל את סיפורם של בני זוג מבוגרים, שהיו קולות הזהב של הדיבוב הסובייטי. הם עלו לישראל בשנת 1990 מברה״מ המתפרקת וניסו לפתוח פרק חדש במדינה שלא ממש זקוקה להם או לכשרונם הייחודי. בסיום הסרט ייערך מפגש עם שחקני הסרט ולדימיר פרידמן ומריה בלקין.

לכרטיסים היכנסו לאתר מרכז אופק