מועצה מקומית גדרה

מנהלת חדשה למוזיאון בגדרה

18/12/2019
מנהלת חדשה למוזיאון בגדרה

מנהלת חדשה למוזיאון בגדרה


נעה שרמן גולדפינגר, דור רביעי בגדרה, היא המנהלת החדשה של מוזיאון גדרה. נעה: "היעדים שלנו הם להפוך את המוזיאון לשוקק חיים שיתן מענה חינוכי, תיירותי וייחודי שיספר את סיפר המושבה בארץ ובעולם"

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "אני מברך את נעה על תפקידה החדש ומאחל לה הצלחה רבה"

מוזיאון גדרה, הוא בית מינץ, הוקם על ידי ד"ר משה מינץ, חבר בתנועת ביל"ו. הוא למד רפואה בארה"ב ובשנות הפנסיה שלו בחר לעלות לישראל והקים את ביתו במושבה, יחד עם רעייתו רחל, בשנת 1924. 

ד"ר מינץ פתח את ביתו לציבור והפך אותו, במקביל, לבית העם. המבנה הפך רשמית למוזיאון בשנות ה-80' של המאה הקודמת ומוצגים בו כלים עתיקים ששימשו את ראשוני המתיישבים, לצד תמונות היסטוריות, מסמכים והכל  מוצג באמצעות עזרים מודרניים שמספרים את סיפור ההתיישבות המפואר.
בימים אלה, כאשר המושבה חוגגת 135 שנה להיווסדה, יש גם מנהלת חדשה למוזיאון- גב' נעה שרמן גולדפינגר. 

נעה היא דור רביעי במושבה, בוגרת החוג לארץ ישראל באוניברסיטת בר אילן וכעת לומדת לימודי מורשת ישראל במסגרת התואר השני באוניברסיטת אריאל. 
בשנים האחרונות עבדה נעה כעצמאית והקימה את המיזם "חכמת הארץ", שמהותו, כך סיפרה, הוא להפיץ את אהבת ארץ ישראל בעיקר בקרב תושבי המדינה, כחלק מהגאווה הלאומית. היא עשתה זאת גם במתן הרצאות, במגוון נושאים- היסטוריה, סיורים ברחבי ארץ וכמוקד הוא סיורים תיירותיים שיזמה במושבה ממקום ערכי, כולל הסברה למגוון קהלים.

נעה, איך את רואה את המשימה בניהול המוזיאון? 

"בחזון שלי אני רואה את גדרה כמקום שצריך לספר את סיפורו כדוגמא מוחשית לסיפור הציוני הארץ ישראלי גם ברמה הארצית וגם ברמה העולמית, בקרב קהילות יהודית העולם כסיפור ציוני מעורר השראה. אני מרגישה שזכיתי ואני רואה את המשימה כמוקד חינוכי, תיירותי ותרבותי במושבה. מאוד רוצה לראות אלפים שיבקרו במוזיאון ולגלות את הפסיפס הציוני, על כל רבדיו: העליות והקהילות שעלו לעולם והאירועים היסטוריים הציוניים הארציים משתקפים במושבה גדרה ותרם את תרומתו עד ימינו".

מהם שלושת היעדים לשנה הקרובה במוזיאון גדרה ?

להפוך את המוזיאון לשוקק חיים כפי שהיה בחזון של ד"ר משה מינץ, שתרם את ביתו בששון ושמחה למושבה, לפתוח אותו לתושבי הארץ ומבקרים מחו"ל וילמדו את סיפור המושבה. שנית, לחבר בין הסיפור של גדרה לבין הסיפור הישראלי ולחבר אותו לאתרי המורשת במושבה ונמצאים לאורך רחוב הבילויים. המטרה להפוך את המוזיאון למשהו הרמוני, לתת מענה חינוכי ותיירותי ויחידה אחת שוקקת וחיה".

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "אני רואה חשיבות רבה בשימור המורשת וההיסטוריה של המושבה והעברת סיפורה המיוחד של גדרה לדורות הבאים הן בגדרה והן מחוצה לה. אני מברך את נעה על תפקידה החדש ואני סמוך ובטוח כי הידע הרב שלה והנסיון שלה יאפשר למידה חווייתית על עברה המיוחד של המושבה והנחלת המורשת בקרב הדור הצעיר. אני מאחל לה הצלחה רבה".