מועצה מקומית גדרה

לכבוד 135 שנה למושבה

11/12/2019
לכבוד 135 שנה למושבה
המתנה של ד"ר אבשלום קור לכבוד 135 שנה למושבה

ד"ר אבשלום קור, האיש והעברית, יקדיש לכבוד יום הולדתה של גדרה את פינתו "באופן מילולי" בגלי צה"ל. "התרגשתי מאוד מן המעשה בכך ששני המייסדים של גדרה, בנר שני של חנוכה, העלו שתי מדורות על הגבעה", אמר ד"ר קור. הפינה תשודר ב-18 בדצמבר

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "אני מברך את גדרה ליום הולדתה ומודה לד"ר קור שהקדיש את פינתו למושבה היקרה"

לקראת יום הודתה ה-135 שנה של המושבה גדרה תשודר בגלי צה"ל פינה העוסקת בהקמתה ובהיסטוריה שלה. מדובר במתנה מיוחדת מד"ר אבשלום קור, אשר הקליט לכבוד כך את פינתו "באופן מילולי".

שימו לב: הפינה תשודר ביום רביעי, כ' בכסלו 18.12.19 בשעה 5:52 בבוקר ובשעה 14:52 בצהריים.  למחרת השידור ובמשך שנה, ניתן יהיה להאזין לפינה על גדרה באמצעות אתר גלי צה"ל -"באופן מילולי" ושם לפי תאריך ולפי הכותרת "גדרה".

ד"ר קור ציין כי הפינה "באופן מילולי" משודרת 42 שנה, פעמיים ביום, בגלי צה"ל. "מי שנתן לי את הפינה היה מפקד גל"צ, ד"ר מרדכי נאור, שהוא מומחה לתולדות הציונות וזה חלק מהקרבה הרעיונית שיש לי אליו, אמר השבוע ד"ר קור. "על המצבה של אבא, איש האצ"ל, שלמה קור ז"ל, יש גם סמל של האצ"ל וגם שתי מילים בלבד שבחרנו להנציח את אבא. כתבנו- 'שלמה קור ציוני נלהב'. מכיוון שאני ציוני, שמחתי להקדיש לגדרה את הפינה על סף החנוכה. התרגשתי מאוד מן המעשה בכך ששני המייסדים, בנר שני של חנוכה, העלו שתי מדורות על הגבעה. כל כך יפה, כמה הרבה אור יש עד היום בזכות שתי המדורות הללו בלילה. אנשים מתקשים להבין מה היה שם: נס ציונה בת שנה, ראשון לציון בת שנתיים, רחובות לא היתה. כמה הם היו נותנים, האנשים ההם, כדי לראות את מה שיש היום".

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "המושבה גדרה היא סמל לחזון ההתיישבות היהודית ותחיית המפעל הציוני של ארץ ישראל. אני מברך את גדרה ליום הולדתה ומודה לד"ר קור שהקדיש את פינתו למושבה היקרה".