מועצה מקומית גדרה

חידון ספריות ארצי

09/12/2019
חידון ספריות ארצי
חידון ספריות ארצי גם בגדרה

לראשונה במושבה: ספריית גדרה לוקחת חלק בחידון הספריות הארצי הודות לשיתוף פעולה עם מחלקת החינוך ותלמידי ביה"ס הלומדים בכיתה ד'. נושא החידון הוא סביב סדרת ספריה של גלילה רון פדר- "מנהרת הזמן". ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "קריאת ספרים היא חלק מהעשרת התלמידים והרחבת האופקים ואני מברך על היוזמה להשתתף בחידון"

הסופרת גלילה רון-פדר חוגגת השנה את הולדתה ה-70 וזו בהחלט סיבה טובה לחידון בנושא סדרת הספרים האהובה פרי עטה הנקראת "מנהרת הזמן". לפיכך, איגוד מנהלי הספריות הציבוריות יקיים לראשונה את החידון הארצי על ספרי "מנהרת הזמן" בשלושה שלבים בחודשים הקרובים. לפני כשבוע התקיימה ישיבה עם מנהלת מחלקת החינוך בגדרה, גב' ענת קוך ועם כל מנהלי בתי הספר, על מנת לקדם את החידון וכבר התלמידים מגלים ענין ומשאילים ספרים לקראת השתתפות בתחרות.  

מנהלת הספרייה בגדרה, גב' ליאת חתוכה, אמרה כי התלמידים נדרשים לקרוא בשלב הראשון חמישה ספרים מהסדרה. השלב הראשון, הוא שלב רבע גמר, יתקיים בתאריך 16/2/20 יום א'– יתקיים בבתי הספר. התלמידים יכולים להגיע לספריה ולשאול את הספרים הבאים: "ירושלים במצור", "הגדוד העברי", "מרד גטו ורשה", "מלך היהודים", "מבצע משה". 

לדברי ליאת, למי שיש מנוי כמובן ולמי שאין- ניתן להנפיק כרטיס קורא בעבור 10 שקלים בלבד". לדברי ליאת, בשלב הראשון יתקיים חידון בכתב בבית הספר כאשר את כל השאלות כתבה הסופרת עצמה גלילה רון פדר. כל מי שיידע לענות נכון על כל השאלות יעלה לשלב השני.

שלב שני- חצי גמר- יתקיים בתאריך  15/3/20 יום א'– יתקיים בספריה. בשלב זה יבחרו שני נציגים שישתתפו בגמר ויהיו נציגי גדרה. בשלב זה יתחרו על 8 ספרים מהסדרה: חמישה ספרים שהיו בשלב הראשון ובנוסף הספרים "מבצע חומה ומגדל" , "איחוד ירושלים" ו"משפט דרייפוס".

שלב שלישי- גמר- יתקיים בתאריך – 3/5/20 יום א' - יתקיים בראשל"צ בשעות אחה"צ. בשלב זה יתחרו על 10 ספרים מתוך הסדרה שנבחרו לחידון. בנוסף לספרים משלב ראשון ושני יתווספו הספרים: "הצנחנית הנועזת" ו"מסע המושבות".

ליאת הודתה לסופרת גלילה רון-פדר על כתיבת השאלות, הסיוע והתמיכה בחידון לאורך כל הדרך ולסופרת נירה הראל, שמסייעת בפרסום פרטי החידון באתר "דף-דף" שבניהולה.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "קריאת ספרים היא חלק מהעשרת התלמידים והרחקת האופקים ואני מברך על היוזמה להשתתף בחידון".