מועצה מקומית גדרה

מגבירים את הביטחון לתושב

25/11/2019
מגבירים את הביטחון לתושב
גדרה מגבירה את הביטחון לתושב

מליאת המועצה המקומית גדרה אישרה בשבוע שעבר את הצבתן של מצלמות בכניסות למושבה עם חיבור ישיר למשטרה. המטרה: לזהות רכבים גנובים או עבריינים הנכנסים למושבה. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "המועצה מקדמת פרויקטים שנועדו להבטיח את שלומם, ביטחונם ואיכות חייהם של התושבים"

בשבוע שעבר אישרה מליאת המועצה המקומית גדרה שורה של תקציבים בלתי רגילים (תב"רים) שנועדים להבטיח את פעילותה השוטפת של המועצה בפרויקטים שונים. אחד מהתב"רים, בגובה כ-591 אלף שקלים, יועד להצבת מצלמות ומערכות צפייה.

לאחרונה התקיים דיון של נציגי המועצה המקומית גדרה ומשטרת ישראל בדבר הצבתן של מצלמות מספרי לוחיות זיהוי רכב על מנת לסייע למשטרה בלחימה בפשיעה ומתן מענה הולם. המועצה בשת"פ המשטרה החליטו לצאת לדרך ולאשר את המיזם, שאושר בשבוע שעבר גם במליאת המועצה המקומית גדרה.

למעשה, מדובר במצלמות המחוברות ישירות למוקד המשטרה. המצלמות הללו נועדו למנוע פשיעה ולאתר עבריינים באמצעות לוחית הזיהוי של המכונית. המצלמה אינה מצלמת אכיפת מהירות וגם לא מצלמת את התושבים ולא פוגעת בצנעת הפרט. המטרה היא לצלם את לוחית הרישוי ואם מדובר ברכב גנוב, המצלמה תזהה את לוחית הרישוי והמידע יועבר אל מסוף ניידות המשטרה המסיירות באיזור.

בנוסף, אם הרכב אינו גנוב, אך שייך לחשוד בפשע כלשהו או עבריין המוכר למשטרה, המידע עשוי להיות מועיל למשטרה. זה המקום לציין כי בגדרה קיימת רשת מצלמות שנועדה להבטיח את שלום הציבור.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: "המועצה מקדמת פרויקטים שנועדו להבטיח את שלומם, ביטחונם ואיכות חייהם של התושבים. המושבה שלנו מרושתת במצלמות והרעיון הוא לרשת את כל המושבה ולתת ביטחון לתושבים שלנו".

בישיבת המועצה אושרו סעיפים נוספים, ביניהם אישור הרכב הנהלת המועצה: יואל גמליאל – ראש המועצה, ענת טל, אסף דרבה, גילי אפטר-אילון, יקותיאל תנעמי – סגן ראש המועצה, ציון ידעי, סהר רווח – סגן ראש המועצה אליאב מזגני, שלום אזרד – סגן ומ"מ ראש המועצה הראל דוד.

בנוסף, אושרו הגדלת תב"ר לגינון ופיתוח בגובה חמישה מיליון שקלים שיעמוד על סך של כ- 20 מליון ₪; הגדלת תב"ר בגובה שני מיליון שקלים לעבודות ציוד מכאני הנדסי שנועד להבטיח טיפול בנושא פינוי עפר ועבודות חישוף (בהמשך לבקשת אגף תפעול ושפ"ע); הגדלת תב"ר להנגשת כיתות לליקויי שמיעה כחלק מהנגשת בתי הספר; הגדלת תב"ר של עוד 2 מיליון שקלים לטובת תב"ר למדרכות וכבישים;

גם רחוב הבילויים הוא חלק מהתב"רים שאושרו ותוקצבו בכמעט 1.4 מיליון שקלים שמסתכם בלמעלה מ-10 מליון ש"ח לטובת שדרוג ושימור הרחוב ההיסטורי וסמלה של המועצה, שתציין השנה 135 שנה להווסדה. בנוסף, אושר תב"ר שדרוג תשתיות חצר ומתקני משחק בבי"ס פינס בסך 250 אלף שקלים ושדרוג תשתיות והצבת מתקנים בגן שושנים בעוד 200 אלף שקלים.