מועצה מקומית גדרה

מנהלת החינוך בגדרה

30/05/2019
מנהלת החינוך בגדרה

חברי מנהלת החינוך בגדרה ביקרו בבית ספר "פינס"


ביקור מנהלת החינוך בביה"ס "פינס" נפתח השבוע בקבלת פנים מרשימה שכללה תערוכת צילומים מאירועי חגיגות ק' מחזורים בבית הספר, תהליך של עבודה שנתית. התמונות בתערוכת הצילום שקישטו את הרחבה העידו על עשייה מרגשת, מחברת את כל קהילת גדרה ומחזקת את תחושת השייכות.

בביקור הפליאו להציג חמישה מדריכים דוברי עברית ואנגלית את העשייה החינוכית והביקור נוהל כביקור באתר ישראלי. חברי המנהלת התרשמו מהתוצרים של התלמידים כאשר הציר המוביל הוא: טיפוח זהות אישית לכל תלמיד ותלמידה וכן הושם דגש על היותו של "פינס" בית ספר מקדם חשיבה יצירתית ושאיפה למצוינות.

ראש המועצה יואל גמליאל: "הביקור הציג את התהליך שנעשה במסגרת הבית ספרית תוך שילוב התלמידים השותפים לאורך כל הדרך בפרויקטים השונים. כולם בבית הספר מדברים היום בקול אחד וזה אומר הכל".

בביקור השתתפו ראש המועצה יואל גמליאל, סגן מזכ"לית הסתדרות המורים הארצי גבי שמעון, מנהלת אגף החינוך ענת קוך, מתי פוליקר מפקחת בתי הספר היסודיים מטעם משרד החינוך, אביעד זיקרי יו"ר הנהגת ההורים היישובית, גלית אקריש מנהלת בית הספר, יו"ר הנהגת ההורים לימור קליין, בוגרי בית הספר וצוותי החינוך הבית ספריים.

הביקור התקיים בהובלתה של מנהלת בית הספר גלית אקריש יחד עם צוות החינוכי: רכזת אירועים בית ספרית, מיטל מוריץ, רכזת אנגלית עינב קפלן, רכזת מדעים, אביטל ישראל.

בתחילת הביקור קידמו את הבאים תלמידי החליליות. הביקור נפתח בסרטון ששיקף את העשייה החינוכית סביב חמשת התחנות: הבוגר שלי, תערוכת ישראלי בעין המצלמה, צעדת המאה, אירוע ההתרמה וההכנות לכנס מחזורים. לאחר ההתכנסות פתחה מנהלת בית הספר, גלית אקריש, בדברי הסבר על סדר הביקור ועל הזכות, המחויבות וההזדמנות של תלמידי בית הספר והצוות החינוכי ללמוד את ההיסטוריה דרך עיניהם של בוגרי בית הספר לדורותיהם.

המדריכים הציגו את שלושת האבנים הגדולות שמלוות את העשייה הבית ספרית: אבן השייכות, אבן המצוינות ואבן היצירתיות והיזמות. בכל מוקד שיתפו תלמידים מכל השכבות בתוצרים מהעשייה ובמרחב. כמו כן, השתתפו בוגרות בית הספר שהשתתפו בצעדת המאה והדריכו באתרים. בוגרות בית הספר: אסתר יונגר, חנה קלדרון ואסתי הנקין שיתפו בתרומתן למען הצלחת אירועי המאה ובחיבור שלהן לבית הספר ולהיסטוריה של גדרה.  התלמידים הציגו את עבודת החקר במדעים, את ההדרכות המתרחשות במרחבים, שילוב המשחק בהוראה, למידה מבוססת תנועה, תלמידי כיתה א' רקדו, שרו וקראו קטעי קריאה.

כמו כן, הציגו התלמידים לאורחים תחומים שונים של חשיבה יצירתית, מצוינות במדעים, במתמטיקה, תוכניות חדשניות אנגלית ועוד. מטרת הביקור נועדה ללמוד מקרוב על הצרכים של התלמידים.

מנהלת אגף החינוך ענת קוך: "המקום של התלמידים וההעצמה שלהם במסגרת הבית ספרית ניכר בכל התחומים, מקום זה הינו חשוב ביותר ומאפשר לילדים להרגיש את תחושת השייכות וגאוות היחידה. וזה מה שאנחנו רוצים. ילדים שיהיו מחוברים למקום שגדלו בו".

בסיכום ביקור המנהלת ציין ראש המועצה יואל גמליאל את התוכניות המרשימות, המצליחות והמעמיקות המתקיימות בבית הספר ושנותנות מענה לכל הילדים ואמר כי "הביקור הציג את התהליך שנעשה במסגרת הבית ספרית תוך שילוב התלמידים השותפים לאורך כל הדרך בפרויקטים השונים. כולם בבית הספר מדברים היום בקול אחד וזה אומר הכל. יישר כח למנהלת בית הספר, גלית אקריש, לצוות החינוכי, לקהילת בית ספר פינס ולתלמידים".