מועצה מקומית גדרה

שבוע של סדנאות לילדים במרכז אופק

18/04/2019
שבוע של סדנאות לילדים במרכז אופק

אביב הגיע, פסח בא: שבוע של סדנאות לילדים במרכז אופק בגדרה 

מועצת גדרה ומרכז אופק קיימו פעילות לילדים לקראת פסח שכללה מגוון סדנאות יצירה ערכיות לפסח ובהן סדנה לאילוף כלבים, הכנת קופסאות בריחה ותפירת כיס לאפיקומן

בשבוע שעבר התקיימה סדנה ייחודית במרכז אופק בגדרה. בקהל נכחו ילדים ובני נוער רבים שלקחו חלק בסדנת סליים ובסדנאות נוספות שכללו פעילות חווייתית סביב קופסאות בריחה, אילוף כלבים, בניית חללית מקרטון והכנת אביזרים לתפירת כיס להטמנת האפיקומן

במהלך הפעילות שמעו המשתתפים על התפתחות הסליים בעולם ובארץ, הכינו סליים אישי ונהנו מחדוות יצירה בה כל ילד וילדה יצרו ועיצבו קופסה לסליים צבעוני העשוי עם סודה לשתייה וללא חומרים מסוכנים ומעוצב על פי טעמו של כל ילדה וילד. בסיום ההפעלה, יצאו המשתתפים עם תוצר אישי מושקע ומהמם.

בנוסף, התקיימה סדנה לאילוף כלבים, הסדנה נועדה לספק הצצה לעולם ספורט הזריזות (אג'יליטי), ובמהלכה התנסו המשתתפים באילוף כלבים באמצעות הצעצועים הנכונים והאוכל המתאים לכלב שלהם, כדי לספק מענה ליצרים שלו. הסדנה מפתחת את היכולת הפיזית של הכלב להגיב לפקודה, ומחזקת את הגוף ואת היציבות שלו. כמו כן, הסדנה מלמדת את הכלב לפתח את המחשבה ולהתפקס אל הבעלים שלו. במהלך הסדנה הכירו המשתתפים מקרוב את המתקנים הייחודיים לספורט זה, ולמדו כיצד להשתמש בהם (מנהרה, סללום, צמיג ועוד)

הילדים נהנו גם מסדנה לקופסאות בריחה המדמה את הטרנד העולמי החדש הקרוי חדר בריחה. המשתתפים נטלו חלק במשחק המיועד לקבוצת משתתפים הנעולים בחדר, אשר מטרתם למצוא דרך החוצה על ידי התמודדות עם משימות, חידות ורמזים המפוזרים בחדר. קופסאות בריחה מאפשרות לתלמידים לחוות חוויה של למידה משמעותית, המבוססת על משחק ואתגר התורמים רבות להעלאת המוטיבציה ללימודי מתמטיקה, לרבות שיתוף פעולה בעבודת צוות, להרגיל לחשיבה ביקורתית ויצירתיות.

בהמשך הפעילות בנו הילדים חללית מקרטון והצטלמו בתוכה לרגל שיגור החללית הישראלית לחלל וקיימו סדנת יצירה לתפירת כיס מעוצב לשמירת האפיקומן ונראה שמבחינת הילדים, גולת הכותרת של ליל הסדר הוא האפיקומן. בעודנו המבוגרים טרודים בניקיונות הפסח, בראשם הקטן והחמוד של ילדינו קודח רק דבר אחד: "השנה אני אמצא את האפיקומן!" אז בחג הפסח הזה, החליטו במרכז אופק לקשט ברוב פאר והדר את מעטפת האפיקומן. האם זה יקל עליהם למוצאו? נגלה בליל הסדר!

מנהלת מרכז אופק ליאת והב בן גל אומרת כי: "אנחנו עושים כל מאמץ לחדש ולהביא סדנאות ואירועים שקרובים לליבם של בני הנוער ברוח הזמן. אני מזמינה את בני הנוער במועצה לקחת חלק בשאר אירועי האביב לנוער שאנו מקיימים במרכז אופק".

ראש מועצת גדרה יואל גמליאל בירך על הפעילות ואמר כי: "משמח לראות את העבודה המקצועית של רכזי מרכז אופק ואנשי הצוות המנצח בפעילויות שונות שמתאימות ומעניינות ילדים ובני נוער. אנו עושים את המיטב כדי להצליח להרחיב את הפעילות הזו ולהגיע לכל ילד, ילדה, נער ונערה במועצה ולתת מענה לצרכים והרצונות של דור העתיד שלנו".