מועצה מקומית גדרה

מורשת רמון

04/02/2019
מורשת רמון
מורשת רמון
תיכון דרכא רמון בפעילות לזכרו של אילן רמון

תלמידי תיכון דרכא רמון בגדרה בחרו להנציח ולהזכיר את עשייתו של טייס החלל הראשון אילן רמון ז"ל בפעילות ערכית לציון השנה ה-16 לאסון המעבורת. את הפעילות העבירו תלמידי י'3 מכיתת מדעים ומנהיגות, בתכנים שעיקרם נושאים חשובים ומהותיים בחיינו.
הפעילות התחילה במשימה שדרשה מהמשתתפים לחשוב על חפצים שהיו לוקחים איתם למשימה בחלל, תוך עמידה בתנאי גודל ומשקל קטנים במיוחד ההגבלה אילצה את התלמידים לבחור דברים קטנים וסמליים אשר ייצגו את מה שחשוב להם בחייהם.

תאריך האחד בפברואר הוא היום בו מצא את מותו טייס החלל הישראלי הראשון אילן רמון. רמון שימש מומחה מחקרי בצוות החלל קולומביה ובפברואר 2003 נספה יחד עם צוות המעבורת, שהתפרקה עם חזרתה לאטמוספירה של כדור הארץ.

רמון, כך למדו התלמידים בפעילות, לקח איתו כחמישה עשר פריטים אשר ייצגו את כל מה שחשוב לו בחייו כאיש משפחה, כלוחם, וכיהודי ודנו בסוגיות פילוסופיות על החיים למשל, כמה פעמים אנחנו עוצרים וחושבים על הדברים החשובים לנו בחיים. רמון לדוגמא חשב ואף יצא לשליחות ברוח כל מה שחשוב לו, ואף הספיק להעניק מעט ממורשתו וערכיו לפני מותו. גם הצוואה אשר השאיר לאחר מותו מדברת על לחיות חיים ערכיים ומשמעותיים.