מועצה מקומית גדרה

מבצע דוגו

28/01/2019
מבצע דוגו
מבצע דוגו

תלמידי תיכון 'דרכא רמון' מגדרה ציינו 
את יום השואה הבינלאומי בדרך ייחודית


ניצול השואה דוגו (דוד לייטנר) יזם והקים לפני שלוש שנים את בית העדות להנחלת זיכרון השואה במושב ניר גלים, דוגו הוא ממקימי היישוב וממייסדי בית העדות. 

סיפורו של דוגו החל לפני שנים רבות עוד בהיותו נער, בשנת 1945 נשלח עם כ-60,000 אנשים לצעדות המוות מאושוויץ לבירקנאו כשהוא מורעב, מותש וקופא מקור וכל זאת כשכולם צועדים יחד קילומטרים ארוכים ובדימיונו הוא חולם על לחמניות עגולות (בילקלך, כפח שקראה להן אימו) שיאכל בישראל.

דוגו ניצל ממצעד המוות שרד את השואה, ולאחר כמה שנים הגיע ארצה, כשביקר לראשונה בשוק מחנה יהודה ראה דוכן פלאפל. כדורי הפלאפל הזכירו לו את הלחמניות העגולות שחיזקו את רוחו ברגעים הקשים ומאז בכל שנה זוהי נקמתו, בתאריך 18 לינואר, דוגו אוכל פלאפל עד שהוא מתפקע כדי לחגוג את העובדה שהוא חי יחד עם רעייתו, ילדיו ונכדיו.


מיזם זה הפך מיד למבצע שבו כל עם ישראל לוקח חלק, מבצע דוגו הפך במהרה למוכר בכל הארץ, אנשים אוכלים פלאפל בכל מקום שהוא, מצטלמים עם שלט 'מבצע דוגו- עם ישראל חי!' ומעלים לפייסבוק של בית העדות ומוסיפים את התיוג #מבצע_דוגו. 

תלמידי תיכון דרכא רימון מגדרה הצטרפו אף הם לפרוייקט וציינו את היום הזה בדרך ייחודית. הם הזמינו מנות פלאפל לארוחת הבוקר לבית הספר והצטלמו עם השלט.

מיכל אבן צור, סגנית מנהלת בית הספר: "אני גאה בנוער הערכי שלנו. על זה נאמר משואה לתקומה. הנחלת זיכרון השואה היא משימה חשובה לאין שיעור".