מועצה מקומית גדרה

תלמידים בהדרכת כיבוי אש

18/01/2019
תלמידים בהדרכת כיבוי אש

מתכוננים בשגרה מוכנים בחירום

תלמידי בתי הספר היסודיים והתיכונים בגדרה הגיעו השבוע לתדרוך בתחנת כיבוי אש לקראת תרגיל מוסדות החינוך הארצי שיתקיים בחודש מרץ השנה.

כמידי שנה משרד החינוך יחד עם פיקוד העורף מקיימים תרגיל ארצי בכל מוסדות החינוך כדי לתרגל מוכנות ולהטמיע הנחיות להתגוננות של התלמידים בעת רעידת אדמה והגברת מוכנות מערכת החינוך במצבי חירום שונים.

במסגרת ההכנות לתרגיל, מתבצעות הדרכות לרכזי בטחון של בתי הספר ולגננות. כמו כן נעשית הדרכה לצוות חירום בנושאים חילוץ וסוגי חומרי בעירה ואופן הכיבוי שלהם, כיצד מהיבט בטיחות בעת שריפה, הסבר על כבאית והציוד הנמצא בה, הבערת אש וכיבוי באמצעות מטף ולבישת חליפת כבאי .

השבוע לקחו חלק מספר בתי ספר ובשבוע הבא עתידים להשלים את ההדרכה תלמידים נוספים. כל התלמידים שהשתתפו בהדרכה למדו על המשמעות והחשיבות של הנחיות התגוננות ובטיחות במצבים מסוג זה. ולקחו חלק במספר סימולציות ותרגילים שנעשו בשטח.

ראש המועצה יואל גמליאל: "המועצה המקומית גדרה נערכת לשעת חירום באופן שוטף במגוון ערוצים וכחלק מכך, מגבירים את המוכנות גם במוסדות החינוך. תודה לקב"ט המועצה, ציון בר אשר המקדם יוזמות ופעילויות להעלאת המוכנות לחירום בקרב קבוצות הגיל השונות. תודה לצוות הכבאות על שיתוף הפעולה המלא"