מועצה מקומית גדרה

מובילי התנדבות

08/01/2019
מובילי התנדבות
קורס מובילי התנדבות במחלקה לשירותים חברתיים במועצת גדרה

קורס מובילי ההתנדבות שהתקיים במועצה  הינו אחד הפרוייקטים של היחידה להתנדבות במחלקה לשירותים חברתיים. הקורס נועד להקנות כלים לניהול מתנדבים וניהול של פרויקטים התנדבותיים וכן בניית קבוצת עמיתים לומדת המובילה את תחום ההתנדבות בגדרה. המשתתפים למדו אודות ההתנדבות החדשה, הנעת מתנדבים, מודל מעגל חיי המתנדב בדגש על תהליכי גיוס, מיון, קליטה ושימור מתנדבים, יזמות וניהול של פרויקטים התנדבותיים.

המשתתפים הציגו את הפעילות ההתנדבותית אותה הם מובילים, שיתפו בדילמות מהשטח בידע ובניסיון הרב שצברו כמובילי התנדבות פעילים. בנוסף, הקורס העניק למשתתפים הכשרה בסיסית לניהול מתנדבים ונמשך על פני ארבעה מפגשים ובסופם כל משתתף קיבל תעודה. את הפרוייקט ליווה מיסגנאו קבדה, רכז  ההתנדבות ביישוב.


בין המשתתפים אשר לקחו חלק היו רכזי  התחומים הבאים: שי"ל, שירות  הגישור, תחום השל"צ, תחום התנדבות בשגרה, רכזת התנדבות ממרכז אופק, רכז תחום התנדבות ממחלקת ביטחון, רכזת תוכנית אם לאם, רכז סיירת הורים.

ההטרוגניות של הקבוצה תרמה לתהליך הלמידה, להצגת דילמות ניהוליות שונות וסייעה להיכרות של המשתתפים עם מגוון הפרויקטים ההתנדבותיים ביישוב. קבוצת רכזי המתנדבים בגדרה הינה קבוצה מרשימה של רכזים מחויבים ובעלי יכולות להוביל תהליכים התנדבותיים. הם יוזמים תהליכים ומחפשים דרכים להשתפר כל הזמן.

יואל גמליאל, ראש המועצה: "אין לי ספק כי פרוייקט חשוב זה יאפשר למתנדבי היישוב להיות מוכנים וערוכים בכל דבר שידרשו לו. ברצוני להודות למחלקה לשירותים חברתיים ובראשה למנהלת בת-חן קרני ולכל המתנדבים המסורים שעושים רבות למען קהילת גדרה".

מיסגנאו קבדה, רכז מתנדבים: "זו הפעם הראשונה שקבוצת מובילי ההתנדבות מתכנסת יחדיו והרכזים נחשפים לכללהפעילות ההתנדבותית בגדרה. רוב המשתתפים לא הכירו את כל הפרויקטים ואף ציינו כי ההיכרות עם הפעילות ההתנדבותית בגדרה משמעותית עבורם ומעניינת. אדגיש כי כחלק מהתכנית השנתית אנו נמשיך גם בשנת 2019 לתת הכשרות נוספות בתחום שיפור ניהול ההתנדבות".