מועצה מקומית גדרה

70 שנה לעליית יהודי תימן

27/12/2018
70 שנה לעליית יהודי תימן

המושבה גדרה חוגגת השנה 70 שנה לעליית יהודי תימן


מועצת גדרה הקימה צוות היגוי אשר אמון על תכלול כל האירועים העירוניים של חגיגות 70 שנה לעליית יהודי תימן וציון 400 שנה לרבי שלום שבאזי 

מועצת גדרה יחד עם תושבי הקהילה בני המקום הקימו צוות היגוי אשר מטרתו ארגון ותכלול כל אירועי 70 שנה לעליית יהודי תימן. עליית יהודי תימן החלה עם מבצע עליית כנפי נשרים ורוב רובה של הקהילה התימנית הגיעה באותן שנים לגדרה. לאורך השנים התקיימו אירועים רבים אשר תרמו להתפתחותה ומיצובה של בני הקהילה ביישוב.  

אירוע הפתיחה אשר מציין את החגיגות התקיים בשבוע שעבר והוקדש ברובו להתפתחות הריקוד התימני ומקומו בחברה הישראלית. בחלק השני של הערב הוקרן סרט העוסק בכפר אוריאל ומה שקרוי בעגה המקומית 'שיכון עיוורים', של היוצר אביב סלומון בנו של שלום בשארי אחד העיוורים שגדל בכפר באותה תקופה, בנו אביב רצה לייחד את הסיפור לזכרו ולצורך כך יצר את הסרט אשר מראה מקומות שונים ומתייחס גם לאנשים מאותה תקופה. לקראת סיום הערב התקיימה הרצאה של פרופסור בת ציון עראקי גם היא תושבת המקום בנושא יהדות תימן מתחילת המאה.

במסגרת האירוע לציון 70 שנה לעליית יהודי תימן ובמהלך כל השנה יתקיימו אירועים רבים המציינים את השתלשלות רצף האירועים ונקודות ציון חשובות של הקהילה על ציר הזמן. לצד כל אלו יתקיימו מספר אירועי הוקרה לאישים בני הקהילה אשר תרמו רבות להווי התרבותי שלה.
בתי הספר וגני הילדים ביישוב גם הם יקחו חלק ויהיו שותפים באירועים באמצעות פרוייקט לימוד שירה במסגרות וכן תערוכת צילום שהייחוד שלה יעסוק בקהילת יהודי תימן בגדרה.

במקביל לאירועים הללו השנה יציינו באירוע גדול ומכובד 400 שנה לגדול הפייטנים והמשוררים של העדה התימנית, רבי שלום שבאזי. את האחריות לאירוע זה יקחו תלמידי בית הספר אוהל שלום ביישוב ובמסגרתו מתוכננים חידון ותערוכה.

בנוסף, צוות ההיגוי חבר לעמותת שרשרת הדורות אשר עוסקת במורשת ויחד הם בנו תוכנית שנתית שבה יפעלו ויקחו חלק מוסדות שונים בעיר ברבדים שונים, בינהם, מחלקת החינוך העירונית, הספרייה, מחלקת הנוער ועוד. לצד כל אלו מתוכננים ימי ציון נוספים של מועצת הנוער בגדרה, חגיגות מרכזיות בשבועות, ערב הוקרה לשלמה ג'רפי, גם הוא בן גדרה אשר הקדיש את כל חייו ופועלו למען הקהילה היהודית בתימן ועוד.


ליאת בן גל אחת מחברות צוות ההיגוי סיפרה: "הקמנו את הפורום לסיעור מוחות ובכדי לתת מקום ראוי וכבוד לאותם אנשים וכן ייחוד להווי של יהודי תימן ובפרט בגדרה".

יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה: "גדרה משפחה אחת גדולה בה תרבויות שונות וביניהם בולטת תרבות יהדות תימן עם מסורת עשירה, לב רחב ושמחת חיים. השנה מציינים 70 שנה לעליית יהודי תימן ואני מזמין אתכם ליהנות מהחגיגות ומהאירועים במושבה שיתקיימו במהלך השנה. תודה לכל העוסקים במלאכה".