מועצה מקומית גדרה

שמרו את התאריך, 2.6.19

19/12/2018
שמרו את התאריך, 2.6.19

שמרו את התאריך, 2.6.19

כנס בוגרי כל המחזורים בבית ספר פינס לרגל המחזור ה-100!


בית ספר פינס מציין השנה את סיום המחזור ה-100 ומקיים פעילויות המעלות את חוויות העבר בבית הספר מקרב בוגרות ובוגרי בית הספר. בתוך כך, לאחרונה נפתחה באופן רשמי תערוכת "ישראלי בעין המצלמה" אשר מציגה תמונות של מחזורים שונים שלמדו בבית הספר וכן, תמונות של תלמידי בית הספר עם קרובי משפחה ומכרים שהם בוגרי בית הספר. זאת ועוד, כבר בתחילת השנה בית הספר קרא לבוגרי המחזורים השונים להעביר מידע שיש להם שיכול לספר ולהמחיש את העבר וההווי שאפיינו את בית ספר פינס בעבר ובמקביל, מתקיים פרוייקט ייחודי ומעניין בו הורי תלמידי כיתות ו', בוגרי בית הספר, מגיעים לכיתות ומספרים באופן אישי את חוויותיהם מתקופת הלימודים, את ההבדל במראה בית הספר, השינויים שנעשו והזכרון שבית הספר השאיר להם. 

מדובר בחלק מן הפרוייקטים שנעשים במסגרת הבית ספרית על מנת לחבר את העבר עם ההווה, לשמר את ההיסטוריה של בית הספר ולהנחיל אותה לדורות הבאים.

בתוך כך, אחד הפרוייקטים המשמעותיים שנעשים השנה לציון המחזור המאה בבית הספר הוא לקורא לכל הבוגרות והבוגרים, בנות ובני המחזורים השונים, לכנס משותף ומיוחד בו יצויין מועד משמעותי זה שממחיש את אופיו המיוחד ועברו המרתק של בית הספר. הכנס יתקיים אי"ה ביום ראשון, כ"ח באייר תשע"ט, 2.6.19 בשעה 17:30 בבית ספר פינס. 

מנהלת בית הספר גלית אקריש: "ציון מחזור ק' בבית הספר מחייב חיבור לשורשים והכרות עמוקה עם ההיסטוריה של המקום תוך חיזוק תחושת השייכות של כל באי בית הספר בחיבור לדברי אמנון שמוש "כשאהיה גדול אני רוצה להיות אדם עם שורשים ועם כנפיים". אנו רואים בחגיגות המאה זכות והזדמנות ללמידת חקר דרך ראיונות עם בוגרי ביה"ס, פיתוח שאלונים ואיסוף נתונים, למידה סביב תמונות ישן מול חדש, הכנת תוצר משותף כחותם של תהליך עבודה ועוד. חקר החוויות מהזיכרונות של הבוגרים מרגש את כולנו תלמידים וצוות חינוכי ומחזק את הקשר של התלמידים והצוות החינוכי עם הקהילה.

אנו קוראים לכל בוגרי בית הספר לשתף אותנו בחוויות וליזום מפגשי למידה וחקר עם התלמידים שלנו. כנס הבוגרים יסכם תהליך למידה שמתרחשת בכל הכיתות ומוצגת במרחב "ישראלי בעין המצלמה". בואו להתרגש איתנו וללמוד על עברה של גדרה בחיבור לבית ספר הראשון במושבה"

ראש המועצה יואל גמליאל: "ציון המחזור המאה מסמל את שורשיו הייחודיים של בית ספר פינס בו גם אני התחנכתי. מרגש לראות את ההשקעה הרבה של צוות בית ספר פינס ובראשו מנהלת בית הספר, גלית אקריש, אשר עושים רבות על מנת להעביר ככל שניתן את חוויות העבר וזכרונות בוגרות ובוגרי המחזורים השונים לילדינו, זכרונות אשר יוצרים חיבור למורשת בית הספר ולייחודיותו כבית ספר וותיק בו התחנכו דורות של ילדים שחלקם אף בני משפחותיהם.  תודה לצוות בית הספר ובראשו למנהלת גלית אקריש שמובילים את היוזמות ליצירת הקשרים והזכרונות, להנהגת ההורים, להורים ולתלמידות והתלמידים היקרים השותפים והפעילים לציון דרך חשוב זה”