מועצה מקומית גדרה

בגדרה שומרים על הסביבה

17/12/2018
בגדרה שומרים על הסביבה

בגדרה שומרים על הסביבה

לאחרונה פוזרו מאות פחים כתומים ברחבי המושבה 

בתחילת חודש דצמבר יחל השלב הראשון של פרוייקט מיחזור והצבת פחים כתומים ברחבי המושבה בשיתוף תאגיד תמיר. בשלב זה התבצעה חלוקה של 650 פחי אצירה כתומים לפינוי פסולת אריזות אשר פוזרו ברחובות השונים ובסמיכות לגני ילדים ובתי ספר. זהו השלב הראשון מבין שלושה שלבים לחלוקת הפחים הכתומים. בשלב השני יחולקו פחים בצמרת גדרה – אמירי גן ובשלב השלישי יחולקו פחים כתומים במזרח גדרה.

ממחלקת התפעול במועצה המקומית גדרה נמסר: " בהמשך לשיתוף הפעולה של המועצה עם המשרד להגנת הסביבה ותאגיד תמיר, וכחלק ממדיניות המועצה לשמירה על איכות הסביבה, רכשה המועצה מיכלי אצירה לאיסוף פסולת האריזות. סך הכל נרכשו 1,000 פחים אשר חלקם כבר פוזרו ברחבי היישוב וזאת, על מנת להנגיש את השימוש בפחים אלו ולהפחית את הפסולת המועברת להטמנה ובעצם כך לצמצם את זיהום הסביבה. מתכונת פיזור הפחים בוצעה על פי מפתח אשר מאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה ותאגיד תמיר. המועצה מבקשת את השתתפות הציבור לבצע את פעולות ההפרדה של פסולת האריזות. שיתוף הפעולה יצמצם באופן ניכר את נפח הפסולת במיכלי האצירה הירוקים ובנוסף, יצמצם את הפסולת המועברת להטמנה ועקב כך זיהום המערכת האקולוגית במדינה ובכלל. תודה על שיתוף הפעולה"

הפח הכתום נועד לפסולת אריזות מכל הסוגים (מלבד זכוכית וקרטון), ריקות מתכולתן: אריזות פלסטיק של מוצרי מזון (למשל אריזות של מוצרי חלב או קופסאות של סלטים), שקיות ניילון, אריזות קלקר, אריזות של מוצרי היגיינה (כמו שפופרות משחת שיניים או בקבוקי סבון נוזלי(, שקיות חלב, שקיות מזון (כמו אריזות אורז או עדשים), שקיות של חטיפים, שקיות אריזה מפלסטיק ועוד. כמו כן, אריזות מתכת – קופסאות שימורים, מכלים של דאודורנטים ושל תרסיסים שונים, אריזות של תחליפי חלב לתינוקות, אריזות של מוצרי טיפוח וכדומה, וקרטוני משקה. על האריזות להיות ריקות משאריות מזון, כדי לא לפגוע בתהליך המחזור.

מידע לגבי פריסת הפחים הכתומים וכן, מתקני המיחזור בגדרה ניתן למצוא באתר המועצה www.gedera.muni.il בקישור של מידע לציבור – איכות הסביבה.

ראש המועצה, יואל גמליאל ציין: "גדרה מושבה ירוקה בה נעשית הסברה רחבה ומקיפה החל מהגיל הרך לשמירה על הסביבה, 23 גני ילדים הוסמכו כגנים ירוקים ונעשות פעילויות יישוביות ובית ספריות להעלאת המודעות והטמעת העשייה למען הסביבה כחלק מאורח החיים. השנה זכינו בפרס רשות ירוקה פורצת דרך הודות להשקעה ולטיפול בנושא ברבדים השונים החל מהתייעלות אנרגטית, טיפוח והקמת גנים ציבוריים, הקמת מתקני ספורט, טיפול בבעלי החיים ועוד. תודה לכל העוסקים במלאכה – לצוות המועצה ובפרט למנהל אגף התפעול וצוות התפעול, לתאגיד תמיר, לצוותי גני הילדים ובתי הספר, לתושבים הפעילים וכמובן, לילדים השותפים המלאים למען הצלחת הנושא."