מועצה מקומית גדרה

גדרה מקדמת חינוך

04/12/2018
גדרה מקדמת חינוך
גדרה מקדמת חינוך

שולחנות עגולים לבניית תכנית עבודה משותפת למשרד החינוך ולרשות


במסגרת פיילוט של משרד החינוך, גדרה נבחרה להיות אחת הרשויות בה תכתב תכנית עבודה משותפת למשרד החינוך ולגדרה. מנהלת אגף החינוך: "זוהי עליית מדרגה נוספת וחשובה בקיום הדיאלוג המתמיד והמקדם עם המשרד ועם כל הגורמים השותפים" 

בשבוע הקודם התכנסו לשולחנות עגולים מפקחות משרד החינוך מהתחומים השונים – יסודי ועל-יסודי, מפקחת על היועצות, מפקחות החינוך המיוחד, גני הילדים, אחראית במחוז משרד החינוך על כתיבת תכנית העבודה, מנהלות ומנהל בתי הספר בגדרה, יועצות בתי ספר, רכזות חינוך מיוחד, נציגות גננות, , מנהלת מחלקת תכניות מניעה, מנהלת מחלקת גני ילדים ופסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי החינוכי.

המפגש התקיים למטרת כתיבת תכנית עבודה משותפת למשרד החינוך ולרשות. תכנית מתמקדת בעשייה הפדגוגית אשר בהמשך תורחב לתחומים הנוספים בשיתוף הורים ותלמידים. ההתכנסות והשולחנות העגולים הובלו על יד אגף החינוך במועצה המקומית גדרה ובראשו – מנהלת אגף החינוך, ענת קוך. ראש המועצה, יואל גמליאל, הגיע למפגש וציין בין היתר כי מדובר בתהליך שהרשות חייבת לקחת על עצמה כחלק מקידום העשייה החינוכית בגדרה "גדרה מובילה באזור בחינוך עם אחוזי זכאות העומדים על 96.4%, עם היותה יישוב מדגים חינוכי וזכייתה בפרס חינוך ארצי המבטא את תפיסתה שלא מוותרים על אף ילד ואת ההקפדה על רצף חינוכי. זאת, בזכות מנהלת אגף החינוך המצויינת, ענת קוך שהצליחה להביא לגיבוש הצוותים החינוכיים וההורים לעשייה משותפת. תודה לכל השותפים במתן מענה מיטבי לכל ילדה וילד – למשרד החינוך, לצוות אגף החינוך, לדרכא, לצוותי בתי הספר וגני הילדים, להנהגת ההורים ולהורים השותפים ולכל השותפים והמעורבים בחינוך להצלחת ילדינו. יחד נמשיך לקדם את החינוך למען ילדינו ולמען עתיד המושבה"

במהלך המפגש הוסברו מטרות כתיבת התכנית המשותפת כשהמטרה העיקרית היא קיום דיאלוג בין משרד החינוך והרשות ויצירת שפה משותפת לשתי המערכות העובדות יחד ברשות. במפגש זה חולקו המשתתפים לשולחנות עגולים לפי אשכולות שנבחנים בתמונה החינוכית מגן הילדים ועד י"ב.

השולחנות העגולים חולקו על פי האשכולות הבאים: למידה והישגים, אקלים חינוכי, שיוויון הזדמנויות, הגיל הרך, הצוות החינוכי וגדרה הוסיפה אשכול המתמקד ברצפים (רצף חינוכי החל מהגיל הרך ועד הבגרות) ונקבעו היעדים לשנת הלימודים הבאה, תש"פ. כמו כן, בהמשך תכתב תכנית העבודה המפורטת.

כל זאת, נעשה במסגרת פיילוט של משרד החינוך לכתיבת תכנית עבודה רשותית, כאשר נבחרה גדרה להיות אחת הרשויות בה יתקיים הפיילוט במחוז.
מנהלת אגף החינוך ענת קוך: "מערכת החינוך של גדרה מתקדמת וצומחת כל הזמן וכתיבת תכנית העבודה המשותפת זאת עלייה מדרגה נוספת וחשובה בקיום הדיאלוג המתמיד והמקדם עם המשרד ועם כל הגורמים השותפים. עצם קיום הדיאלוג, השיח זו גם מטרה בפני עצמה ואנו רואים שהיא גם אמצעי לטיוב היחסים, לקידום פדגוגיה איכותית ולהמשך צמיחת מערכת החינוך בגדרה"