מועצה מקומית גדרה

שיתוף פעולה ייחודי

08/08/2018
שיתוף פעולה ייחודי

שיתוף פעולה ייחודי בין בית ספר "קשת" גדרה לבין תנועת "המכבי הצעיר" במושבה

בשנת הלימודים תשע"ח נרקם קשר מיוחד וראשון מסוגו בין סניף גדרה של תנועת הנוער ה"מכבי הצעיר" לבין בית הספר "קשת" גדרה.
במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי, צוות מדריכי הסניף אימץ את כיתה א'2 בבית הספר - כיתת תקשורת המונה 7 תלמידים. במהלך השנה הגיעו מדריכים קבועים אשר עברו תהליך הכנה ולמידה מקדמת, לבית הספר והעבירו פעילויות שונות ומגוונות אשר נבחרו בקפידה ובתיאום עם ליאור דביר מנהלת פרוייקט לפיד (תוכנית המשלבת חניכים עם צרכים מיוחדים). הפעילויות היו רציפות ומתואמות עם מחנכת הכיתה והצוות החינוכי. המפגשים כללו תכנים ופעולות בנושאים: חג החנוכה, פורים, ט"ו בשבט, פסח, פעילויות מהנות ומגבשת בינם לבין תלמידי הכיתה והכנה למחנה הקיץ. 

הפעילויות היו מגוונות ומהנות בעבור תלמידי הכיתה ששמחו בכל פעם לקבל את מדרכי סניף גדרה. במהלך השנה תלמידי הכיתה קיבלו חולצה של תנועת הנוער והגיעו איתה לפעולות. הקשר שנוצר בין התלמידים והחונכים היה מופלא, מפעם לפעם הציפייה למפגשים הלכה וגדלה. 

בשבוע שעבר התארחו תלמידי כיתת חינוך המיוחד מבית הספר "קשת" גדרה במחנה הקיץ השנתי של תנועת הנוער "המכבי צעיר"  לפעילות  שיא ייחודית- יום האירוח במחנה הקיץ של הסניף שהתקיים באנדרטת הנחל בעיר פרדס חנה. במהלך היום התלמידים חוו את חיי השטח, נהנו ממתקני הענק של הסניפים, ערכו סיור הכרות בחלקו של סניף גדרה, עברו טקס קבלת סיכות המחנה ופרויקט לפיד והעמיקו את הקשר שלהם עם בוגרי וחניכי הסניף.

מדובר בפרויקט רב שנתי שמטרתו הכנה לשילוב מלא של התלמידים בחברה ובקהילה באמצעות שילוב בית הספר לחינוך הבלתי פורמלי. בשנת הפעילות תשע"ט כחלק מהכנה דו שנתית יעברו התלמידים פעילות קבועה אחת לשבוע על ידי המדריכים ובמסגרת יום הלימודים בבית הספר.

מחנכת הכיתה לירז בלו: "שיתוף הפעולה שנוצר בין כיתתי ל"מכבי צעיר" מבורך. לאורך השנה נהננו מאוד מפעילויות נהדרות. יציאת תלמידי הכיתה למחנה הקיץ דרשה הכנה ותכנון רב יחד עם הנהלת בית הספר והורי הכיתה. במהלך השנה קיימנו יום הסברה להורי הכיתה שכלל נציגות של מנהל בית הספר יהושפט הלוי, רכזת פרויקט לפיד ליאור דביר, רכזת צוות קהילה בגדרה נועה ציפין, הרכזת הצעירה של הסניף הילה כפיר ורכזת הסניף רביד קריאף במטרה ליצור המשכיות לאורך השנים הבאות ושילוב בקהילה. במחנה הקיץ נהננו מקבלת פנים מדהימה וחיבוק ענקי ממדריכי וחניכי התנועה. אשמח לראות את התלמידים בכיתה ג' משולבים בתנועת הנוער בסניף. 

אני רוצה להודות לרביד קריאף וצוות המדרכים המקסימים על ההשקעה הרבה במהלך השנה והתרומה הענקית לכיתה".