מועצה מקומית גדרה

שירות גישור מקצועי יוענק לתושבי המושבה ללא תשלום

05/07/2018
שירות גישור מקצועי יוענק לתושבי המושבה ללא תשלום
חדש בגדרה: שירות גישור מקצועי יוענק לתושבי המושבה ללא תשלום 

נפתח שירות גישור חדש ומקצועי לתושבי גדרה. הגישור הינו הליך בהסכמה ליישוב סכסוכים, המסייע לצדדים להגיע לפתרון מוסכם ובחיסיון מלא.
השירות ניתן חינם, על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ובמגוון תחומים: סכסוכי שכנים, משפחה, ירושה, בעלי עסקים, כספים, זכויות עבודה ועוד.
תושבים המעוניינים בשירות הגישור מוזמנים לפנות למחלקה לשירותים חברתיים בטלפון מספר 050-5522477, 08-8593570.

מהו גישור?

הגישור הינו הליך רצוני, המבוסס על דיאלוג ותקשורת פתוחה כדרך להגעה לפתרון סכסוכים. במהלך הגישור, הצדדים בסכסוך מקיימים ביניהם משא ומתן, בסיוע מגשרים מקצועיים, כדי להגיע להסכמה לגבי פתרון הסכסוך. הליך הגישור מתבסס על הצרכים והאינטרסים של כל צד ונותן ביטוי גם לצרכים הרגשיים של כל צד, על מנת שההסכמות אליהן יגיעו הצדדים יתנו מענה רחב ככל האפשר לצרכי הצדדים ויאפשרו המשך תקשורת פתוחה ובונה גם בעתיד. 

הגישור הינו הליך רצוני, כך שבכל שלב רשאי כל אחד מהצדדים להחליט שאין ברצונו להמשיך בגישור או להסכים לפתרון המתגבש. 

תפקיד המגשרים הוא לעזור לצדדים לקיים מו"מ ולהגיע להסכמה לגבי הפתרון. המגשרים אינם בתפקיד של בורר או שופט, הם אינם מכריעים לגבי המחלוקת ואין להם חלק בפתרון המוסכם.

כל תושב  רשאי לפנות למחלקה לשירותים חברתיים בבקשה לקבל שירותי גישור. הפניה לגישור תועבר לצוות המגשרים ליצירת קשר עם הצדדים, בחינה ותיאום פגישה.

משך פגישת גישור משתנה ומוגבלת לשעתיים, משך הליך הגישור כולו גם כן משתנה, ותלוי בצדדים ובאופי הסכסוך. ייתכן שיסתיים בפגישה וייתכן שתידרשנה מספר פגישות.

צוות המגשרים כאמור כולל מגשרים מוסמכים, העוסקים במקצועות שונים. הליך הגישור מנוהל לרוב על ידי שני מגשרים.