מועצה מקומית גדרה

מושבה ירוקה

04/06/2018
מושבה ירוקה

מושבה ירוקה

גם בית ספר הבילויים גדרה הוסמך לבית ספר ירוק

לאחרונה התבשר בית ספר הבילויים בניהולה של שלהבת בני על הסמכתו לבית ספר ירוק. במכתב שקיבלה מנהלת בית הספר מאיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה נכתב "שאו ברכה לרגל הסמכת בית ספר הבילויים כבית ספר ירוק. אנו מודעים למאמצים ולהשקעה הרבה שהושקעה לאורך כל התהליך ואין ספק כי תלמידי בית הספר חווים תהליך למידה משמעותי ויוצאים נשכרים"

בכך, מצטרף בית ספר הבילויים לבית ספר רעות בעל הסמכת בית ספר ירוק מתמיד ובתי ספר פינס וגוונים אשר גם בעלי הסמכת בית ספר ירוק. כמו כן, מצטרף בית ספר הבילויים לכ-25  גני ילדים ביישוב בעלי הסמכת גנים ירוקים ובחלקם אף גנים ירוקים מתמידים.

בית ספר הבילויים, פעל רבות להטמעת נושא איכות הסביבהף בשנת תשע"ז, עבר בית הספר את התכנית המשולבת לחינוך לקיימות, בחירת הנושאים וחלוקתם לשכבות. כך, נושא העל הבית ספרי שנבחר הוא שימור משאבי טבע בדגש על יחסי אדם סביבה.

בתוך כך, חולקו הנושאים לפי שכבות גיל: שכבה ג' מתמקדת בנושא חשיבות הצמחים לאדם ולסביבה בדגש על חיסכון וצמצום צריכת נייר. שכבה ד' מתמקדת בנושא מים טעם החיים – צרכנות נבונה של מים. שכבה ה' מתמקדת בנושא פסולת – ממטרד למשאב בדגש על צריכה נבונה ושכבת ו' מתמקדת בנושא זיהום האוויר. התכנית כוללת את תחומי הידע: מדעים, שפה, אמנות ומולדת/גיאוגרפיה. הלמידה הינה חווייתית ונעשית הן בכיתה והן באמצעים יצירתיים רבים כמו הכנת כרזות, בניית דגמים, הפסקה פעילה, דוכני הסברה ועוד יוזמות.

מבית ספר הבילויים נמסר: "ישר כוח ללאה מרגלית -רכזת קיימות וסביבה אשר מובילה את התחום בשנים האחרונות ולאורית ממן-אשר סייעה בשנתיים האחרונות. תודה למירב יגר ובטי כהן מאיגוד ערים לסביבה -חבל אשדוד אשר ליוו אותנו . לכלל צוות המורים, התלמידים וההורים על שיתוף פעולה .יישר כוח ובברכת המשך עשייה מקיימת."

מנהלת אגף החינוך ענת קוך: "ברכות לבית ספר הבילויים – למנהלת, לצוות החינוכי ,לתלמידי בית הספר ולהורים על קבלת הסמכתו כבית ספר ירוק. מוסדות החינוך מיישמים ומממשים את התפישה החינוכית של גדרה בפעילות למען הסביבה, לפיתוח הסביבה והשמירה עליה והתוצאות ניכרות בעשייה ובהוכחת עמידה בכל הקריטריונים הנדרשים ואף מעבר לכך לקבלת ההסמכה של בית ספר ירוק."