מועצה מקומית גדרה

מגדרמון זה המון

14/03/2018
מגדרמון זה המון
מגדרמון זה המון

מגדר ושוויון בין המינים בתיכון דרכא רמון

ביום האישה האחרון חגגה שכבת ט' מבית ספר תיכון דרכא רמון את ה"מגדרמון" - יום שיא בנושא מגדר ושוויון בין המינים.  ה"מגדרמון" הינה פעילות תחרותית מבוססת מחקר, שמעבירה את האחריות  על הלמידה והחקר אל התלמידים והתלמידות. לרשות התלמידים מעמידים את הזמן והאמצעים כדי לבטא את מה שלמדו בדרך היצירתית ביותר. 

תלמידי השכבה חולקו לתשע קבוצות הטרוגניות, שמורכבות מבנים ובנות מהכיתות השונות. כל קבוצה התעסקה בהיבט אחר של תחום המגדר. בליווי של  הצוות החינוכי פעלו הקבוצות כדי לתת ביטוי למה שלמדו וחקרו בדרך יצירתית. 

התלמידים והתלמידות חקרו, למדו, בדקו ובסוף יצרו ביטוי לתהליך שעברו, החל מעיתון מקוון, שמדווח על התפתחויות בחקר המגדר ושיווין, דרך הקמת חדר בריחה בנושא שיוון ואי שיווין בין גברים לנשים ועד סרטון אינפורמטיבי על מגדר בצה"ל! התלמידים והתלמידות הפגינו יצירתיות וגילו עניין רב.

במהלך היום חולקו פינוקים קטנים (טרופיות, וופלים) וגם פיצה לצהריים – מה שאפשר לתלמידים ולתלמידות להתרכז בחקר וביצירה. במהלך היום ובסופו עבר צוות השיפוט שהתרשם מהסברים על תהליך הלמידה וכן על התוצרים הסופיים, ובשבוע הבא יוכרזו הזוכים.

ה"מגדרמון" היה שיאו של תהליך הלמידה, שעברו תלמידי השכבה בנושא המגדר, והוא התאפשר בזכות שיתוף פעולה של צוות מורי ט', צוות מגדר בהובלת הרכז דודי ומיכל אבן צור, בתמיכת הנהלת בית הספר.