מועצה מקומית גדרה

פורים עם ניצולי השואה

27/02/2018
פורים עם ניצולי השואה
תלמידי דרכא בגין עשו לניצולי השואה חג פורים שמח

מועצת התלמידים של בית הספר נפגשה עם ניצולים וביחד יצרו מסכות וכובעי ליצן. הניצולים סיפרו על חגיגות פורים שערכו בגולה. מדובר בהמשך הפעילות של "דרכא בגין" בקהילה, שבה לידי ביטוי במגוון פעילויות

מועצת התלמידים של דרכא בגין בהובלת המורה רונית שלי, ערכה השבוע מפגש עם ניצולי שואה לקראת חג פורים שבה יצרו מסכות, כובעי ליצן וכל אחד מהניצולים סיפר כיצד חגג את פורים בגולה. זאת בהמשך לפעילות הקבועה שבה נפגשים נציגי מועצת התלמידים עם ניצולי שואה אחת לחודש בספריה הציבורית. המפגש כולל יצירה ושיחה בנושאים שונים, המוסיפים ערך לשני הצדדים שבהם מתפתחים קשרים אישיים ובין דוריים.

ההתנדבות בקהילה היא חלק מהחזון הבית ספרי שמנוהל על ידי רוחלה טל ודוגל בחינוך לערכים של כבוד האדם, קבלת השונה בחברה ומעורבות חברתית קהילתית בדרך לטיפוח דמות של בוגר ערכי ומוסרי.

 דרכא בגין מטפח התפתחות אישית לצד מעורבות חברתית ומשלב תכניות רבות במעורבות חברתית קהילתית. כך למשל בחטיבת הביניים ההתנדבות בבית הספר ובקהילה היא קבוצתית: אימוץ ניצולי שואה בקהילה (עמך), בית הקשיש, חסדי עירית - איסוף מזון לנזקקים, התנדבות בהרצפלד, תיקון עולם בשיתוף עלה נגב, יום המורה, יום השומר, יום השקל החינוכי, יום הוקרה לנכי צה"ל ועוד.

בחטיבה העליונה ההתנדבות בקהילה ובבית הספר ההתנדבות היא אישית: יום ניקיון יישובי, מזון לנזקקים, סימולציית או"ם, חונכות, כנפיים של קרמבו, מד"א, מכבי אש, מעון מוריה, נווה אורנים, בית בכפר, מוזיאון גדרה, ספריה ציבורית, השאלת ספרים, משלוחי  מנות, בתי חולים תנועות נוער ועוד.